Såg detta:
För den som vill bygga något utan att behöva bygga något... Personligen tyckte jag nog hemmabygget var vackrare men min sambo brukar titta på mig som kvinnan i videon om jag får någon "tokig idé". Och precis som de säger blir projekten aldrig färdiga. Men å andra sidan tar det väl bort det mesta av tjusningen också att köpa en färdig pryl. Är det programmeringen de menar är "DIY"?
Kan väl i och för sig tänka mig den som en del av ett större projekt.
Mono, projekt på kickstarter
- Klas-Kenny
Re: Mono, projekt på kickstarter
Ser verkligen inte poängen..
Vad kan den göra som inte går att göra med tex. en billig Android-telefon?
Hur får man den att faktiskt göra något (alltså styra något externt, mäta saker osv) utan att fortfarande behöva göra egen hårdvara?
"Kul grej" säkert, men ser inte riktigt nyttan eller hur den skulle påverka "DIY-världen" på något sätt.
Vad kan den göra som inte går att göra med tex. en billig Android-telefon?

Hur får man den att faktiskt göra något (alltså styra något externt, mäta saker osv) utan att fortfarande behöva göra egen hårdvara?
"Kul grej" säkert, men ser inte riktigt nyttan eller hur den skulle påverka "DIY-världen" på något sätt.
Frågan är ju om den verkligen har så mycket bättre batteritid än en telefon som har mobilradion avstängd?
Jag har haft min gamla HTC Hero i bilen som GPS förut, den har då legat påslagen men med släckt skärm (inget SIM-kort och WiFi avslaget) i handskfacket upp till en vecka utan att batteriet blivit mer än halvtomt).
Android visar ju vad det är som drar batteri och displayen står nästan alltid för största delen av förbrukningen, så om den där drar mindre så måste de ha lyckats hitta en strömsnålare backlight alltså?
Jag har haft min gamla HTC Hero i bilen som GPS förut, den har då legat påslagen men med släckt skärm (inget SIM-kort och WiFi avslaget) i handskfacket upp till en vecka utan att batteriet blivit mer än halvtomt).
Android visar ju vad det är som drar batteri och displayen står nästan alltid för största delen av förbrukningen, så om den där drar mindre så måste de ha lyckats hitta en strömsnålare backlight alltså?
Det som verkligen suger effekt är displayens backlight. Och just därför känner jag att fastän grunkan kan vara helt OK faller den på att den ska laddas.
Ser man deras användningsexempel är det "fast monterat" grejer som "förbättrar boendet" - men hur bra är det att man ska ta grunkan och ladda den lite då och då?
Nej, med PoE hade det varit intressant men nu kan det kvitta.
Ser man deras användningsexempel är det "fast monterat" grejer som "förbättrar boendet" - men hur bra är det att man ska ta grunkan och ladda den lite då och då?
Nej, med PoE hade det varit intressant men nu kan det kvitta.