Crescendo
-
Förlåt igen!
Fritzell vad har du byggt för förstärkare?
Fritzell vad har du byggt för förstärkare?
Senast redigerad av danne_linkinpark 16 februari 2006, 08:44:14, redigerad totalt 3 gånger.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Snälla. Det hjälper inte hur mycket vi svarar, du läser ju inte våra inlägg.....
Jag har redan svarat på den frågan.
Sedan:
Zyxel615 (och ett antal andra, bl a Fritzell) skrev att flänsen och transistorerna *INTE* ska ha kontakt.
Du svarade:
"Men de har kontakt har mätt det"
Ett vänligt tips: Om du vill ha någon hjälp så får du nog *läsa* vad vi skriver. Annars lär det snart inte finnas någon som svarar på dina frågor, och det vore ju tråkigt. Eller hur?
.

Jag har redan svarat på den frågan.
Sedan:
Zyxel615 (och ett antal andra, bl a Fritzell) skrev att flänsen och transistorerna *INTE* ska ha kontakt.
Du svarade:
"Men de har kontakt har mätt det"
Ett vänligt tips: Om du vill ha någon hjälp så får du nog *läsa* vad vi skriver. Annars lär det snart inte finnas någon som svarar på dina frågor, och det vore ju tråkigt. Eller hur?
.
-
-
Jack: Sebbe läste nog fler inlägg, emellanåt svarade han faktiskt.
Danne: Du borde begrunda denna tråd om du ej gjort det.
Återigen, ta till dig det på rätt sätt och inte fel. Det är inte för att vara taskig. Häll upp en kopp kaffe eller annan valfri dryck, ta ett djupt andetag och begrunda _VARFÖR_ ovanstående tråd tillkommit.
Danne: Du borde begrunda denna tråd om du ej gjort det.
Återigen, ta till dig det på rätt sätt och inte fel. Det är inte för att vara taskig. Häll upp en kopp kaffe eller annan valfri dryck, ta ett djupt andetag och begrunda _VARFÖR_ ovanstående tråd tillkommit.
Snälla snälla danne. Titta noga på denna länk som Fritzell skickade: http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl? ... 008965.htm och läs särskilt texten som beskriver produkten. Där finns nämligen en lista med material som den ersätter. Och var är det sista som står där?
Svara nu på en enkel fråga: Behöver du silikonfett eller inte?
Svara nu på en enkel fråga: Behöver du silikonfett eller inte?
-
-
Har nu mätt upp ordentligt hur mycket det självsvänger, det självsvänger i 4MHz. Jag har bytt t8 och t10 men hade ingen betydelse vilken man använde självsvängde lika mycket ändå, har läst igenom hela tråden och har snappat upp vissa förändringar man kan göra för att få bukt med självsvägningarna, jag har bytt source mot 4 st 2W 1ohms motstånd på varje, men det hjälpte inte kanske man ska ha fem st?
Vet inte om det kan vara till någon hjälp, men min förstärkare blev precis färdig och skall nu endas kallibreras klart, och just nu, med full volym på kan ja inte höra det minsta sus från högtalarna, jag gjorde så att jag kopplade nät-ljorden till chassit (förståss) sedan har jag även 2st kopparplåtar som ramar in de båda Transformatorerna helt och via en 6mm tjock ljod-kabel (för att få snabbaste vägen) kopplade jag plåtarna till chassi-jorden. Sedan har jag jordat varje signal för sig, på en plastbit, för att slippa kontakt med chassit, och för att få de båda kanalerna helt oberoende av varann, så Nollan/Jorden från ex. vänster signals konding-bank tillsammans med vänster-signalens kabel-skärm, och förståss likadant med höger, så blev det perfelt för mig iaf!!
-
Jolles skrev:Vet inte om det kan vara till någon hjälp, men min förstärkare blev precis färdig och skall nu endas kallibreras klart, och just nu, med full volym på kan ja inte höra det minsta sus från högtalarna, jag gjorde så att jag kopplade nät-ljorden till chassit (förståss) sedan har jag även 2st kopparplåtar som ramar in de båda Transformatorerna helt och via en 6mm tjock ljod-kabel (för att få snabbaste vägen) kopplade jag plåtarna till chassi-jorden. Sedan har jag jordat varje signal för sig, på en plastbit, för att slippa kontakt med chassit, och för att få de båda kanalerna helt oberoende av varann, så Nollan/Jorden från ex. vänster signals konding-bank tillsammans med vänster-signalens kabel-skärm, och förståss likadant med höger, så blev det perfelt för mig iaf!!
Har du några bilder??
Här är en bild, från www.minhembio.com, finns just nu en till bara, men de kommer fler - Lita på det =D
Inte så snyggt med de gröna kablarna, men de fyller sin funktion till fullo iaf!, och (de röda i hörnen är bara för kallibrering av de båda stegen)

Inte så snyggt med de gröna kablarna, men de fyller sin funktion till fullo iaf!, och (de röda i hörnen är bara för kallibrering av de båda stegen)