19" Ikea-hurts????
19" Ikea-hurts????
Var det inte någon här som hade köpt en Ikea-hurts och stoppat in 19" rackprylar i den, det skulle passat typ perfekt vill jag minnas.
Någon som kommer ihåg.
Någon som kommer ihåg.
Re: 19" Ikea-hurts????
Det är deras bord Lack som har ett avstånd mellan benen som gör att det passar för rackmonterade grejer. Googla på "lack-rack".
Fast måste man montera dit rackskenor så har man väl tappar lite av vitsen?
Fast med Lack så måste man väl se upp så att man inte belastar med för mycket tyngd, åtminstone med rackenheter som bara fästs framtill?
Även om man måste montera rackskenor så är det givetvis en fördel att det åtminstone är rätt mått.
Dubbelkolla så att det verkligen är samma mått här som hos den som skrivit på nätet. Jag vet inte om det skiljer på vanliga möbler, men t.ex. köksinredningar torde följa lokala standarder.
Även om man måste montera rackskenor så är det givetvis en fördel att det åtminstone är rätt mått.
Dubbelkolla så att det verkligen är samma mått här som hos den som skrivit på nätet. Jag vet inte om det skiljer på vanliga möbler, men t.ex. köksinredningar torde följa lokala standarder.
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Ja lack-benen är ju lika ihåliga som bordsskivan och klarar knappast att hålla uppe en 50cm djup 1- eller 2U-enhet, om man inte kör genomgående vagnsbult.
Jag har byggt lack-rack för ett par år sedan av deras djupare soffbord med skiva, där bytte jag ut pinnarna som höll fast skivan mot kraftigare vinkeljärn, det racket höll 4st 1U-servrar av modell djupare och tyngre, samt en switch, 8-portars KVM och lite annat lull-lull, tror dom fortfarande använder den i brorsans spelförening och den har transporterats flertalet gånger mellan olika LAN