Med hjälp av Wiki:n du länkade till så har jag kommit fram till att både polariserad och då även också icke-polariserad Nema 1-15 passar. Mätte och måtten stämmer perfekt med vad wikin säger.
Uttaget på trafon är inte heller försänkt så det skulle fungera bra med en jordad kontakt där man tar bort jordstiftet.
Jag har tänkt precis samma tanke som dig; man skulle få tag i någon amerikanare som kan springa ner till affären och slänga en på posten. Av rena slumpen/turen så fick jag reda på att en god arbetskollega drog på kurs i USA i helgen så han får helt enkelt inte komma hem utan en sån

Ganska tidigt i projektet så inspekterade jag skicket på original nätkabel och fann faktiskt denna i otroligt bra skick för sin ålder. Tanken slog mig ändå att byta den men med lite närmre inspektion så ångrade jag mig. Kabeln är dragen på ett lite "svettigt" sätt så jag hoppar nog det (för dom intresserade så ser man vart den kommer in i kretsen om man kollar på bild "DSC_0525",på sidan 2, ungefär klockan 6. Det är dom två med svart isolering precis ovanför den bruna resistorn med färgerna svart, gul och silver).
Av ovan anledning så tackar jag så hemskt mycket för erbjudandet carpelux men jag ska göra ett försök att få tag i en delningsbar ojordad först.