Dustino, en Arduino robotdammsugare

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
NULL

Re: Dustino, en Arduino robotdammsugare

Inlägg av NULL »

Det får någon 3D-printa, en adapter som har anslutning mellan den och ett damsugarrör, och varför inte också mot en Ergorapido(de kan tömmas via en vanlig dammsugare).
Användarvisningsbild
JonasJ
Kontakt:

Inlägg av JonasJ »

Tack, kul att läsa att även andra tycker det är en vettig idé. Nu är vår första kurs avslutat med gott betyg från kursdeltagarna. Nästa steg är att vi ska utvärdera och fundera hur vi lägger upp kursen bättre till hösten samt jobba med att ta fram nästa version av Dustino.

Har ni vägarna förbi RobotSM imorgon kan ni kika på den där.
robbie

Inlägg av robbie »

Riktigt trevligt initiativ bra jobbat!! :bravo:
Användarvisningsbild
NULL

Inlägg av NULL »

Kom på en sak med Ergorapido, vägghållaren har utrymmen för de två munstyckena som följer med, men de ska användas när man bara använder handdelen.
Fast man får ändå haka loss hela golvdelen för att nå munstyckena, så nån 3D-printad extra-påhängnings-hållare för munstyckena utanför golvhållaren skulle vara bra...
Användarvisningsbild
NULL

Inlägg av NULL »

Hur går det med projektet?
Användarvisningsbild
JonasJ
Kontakt:

Inlägg av JonasJ »

Det går väl sisådär...

Jag har jobbat en del på version 2 som innebär bl.a. en summer på kortet, en IO port för addons, laddkrets till batteriet samt byte från en switchad spänningsregulator till en linjär för att få ner kostnaden och få mer plats på kortet. Sedan planerar jag att byta ut de 3 hålmonterade FET-transistorerna till ytmonterade varianter för enklare montering. Det återstår lite PCB arbete innan jag kan skicka iväg korten för tillverkning.

Problemet är att hitta tid och motivationen. Det är svårt att hinna med allt man vill göra och Dustino har hamnat lite på efterkälke. Många har varit intresserade men vi kommer inte upp i de volymer som krävs för att få ner styckpriset så att vi kan få ett större intresse framförallt från skolorna som är vårt huvudfokus. Att chansa och själv ligga ute med hela produktionskostnaden för att kunna volymproducera har jag helt enkelt inte råd med.

Däremot nu när Kickstarter finns på svenska kanske man kan testa där. Tror ni att man har någon möjlighet med Dustino på Kickstarter? Det kostar förstås inget att testa men det tar ju en del tid i anspråk och sedan kan ju självförtroende få sig en knäck om man inte lyckas :)
Skriv svar