RGB-lysdioder och "fade in/out" program för PIC.
>>Går det inte i ditt verktyg att ange det på ett sådant
sätt att man vet vilka options är satta ?
inte vad jag känner till, man kryssar i ooliak rutor under en flik vad man har för osc, brownout, watchdog m.m sen generaerar den en config "kod" som den lägger in som syns.
borde gå att skriva ex ocs =, eller kan jag skriva ner vad jag har för configs.
sätt att man vet vilka options är satta ?
inte vad jag känner till, man kryssar i ooliak rutor under en flik vad man har för osc, brownout, watchdog m.m sen generaerar den en config "kod" som den lägger in som syns.
borde gå att skriva ex ocs =, eller kan jag skriva ner vad jag har för configs.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
"Skulle inte tro det, MBasic - Microbasic - mikroBasic är alla OLIKA ! "
Tecno: Vad är skillnaderna? förutom stavningen då..
modro:
Jag har Version 2.0.0.4. Ganska mycket äldre än din med andra ord. Eftersom "for counter2 = 255 to 1 step - 5" fungerar i din version så är det alltså en bugg i min.
Fint, då vet jag det. Ledsen att det blev lite off-topic.
Tecno: Vad är skillnaderna? förutom stavningen då..

modro:
Jag har Version 2.0.0.4. Ganska mycket äldre än din med andra ord. Eftersom "for counter2 = 255 to 1 step - 5" fungerar i din version så är det alltså en bugg i min.
Fint, då vet jag det. Ledsen att det blev lite off-topic.

- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Jimmy,
det är tre olika företag ! Därav är det skillnad inte bara i STAVNING utan helt olika kompilatorer, det ser du ju tydligt i hur modro's kod är skriven. Titta bara på headern med CONFIG blablabla, det finns ju inte i 'vår' basic.
Den *mikroBASIC* versionen som du har är ju lastgammal, nu gäller mikroBasic 2.2.0.0 så surfa in och ladda ner nya versionen.
OT eller inte men detta måste ju klargöras
det är tre olika företag ! Därav är det skillnad inte bara i STAVNING utan helt olika kompilatorer, det ser du ju tydligt i hur modro's kod är skriven. Titta bara på headern med CONFIG blablabla, det finns ju inte i 'vår' basic.
Den *mikroBASIC* versionen som du har är ju lastgammal, nu gäller mikroBasic 2.2.0.0 så surfa in och ladda ner nya versionen.
OT eller inte men detta måste ju klargöras
- JimmyAndersson
- Kontakt: