Vad göra med en elvinsch?
-
Vad göra med en elvinsch?
Right, för en tid sedan så kom jag över en elvinsch av följande modell för en billig peng:
https://www.elvinsch.se/kataloger/kateg ... etail.html
Men sen hamnade den på hyllan då jag inte visste vad jag skulle göra med den. Nu står jag i valet och kvalet mellan om jag ska sälja den vidare eller om jag kan hitta på något roligt att använda den till?
Jag bor tyvärr i lägenhet så jag saknar garage eller verkstad eller annat ställe där man normalt använder en vinsch av denna typen, men tips eller förslag på lämplig användning mottages tacksamt!
https://www.elvinsch.se/kataloger/kateg ... etail.html
Men sen hamnade den på hyllan då jag inte visste vad jag skulle göra med den. Nu står jag i valet och kvalet mellan om jag ska sälja den vidare eller om jag kan hitta på något roligt att använda den till?
Jag bor tyvärr i lägenhet så jag saknar garage eller verkstad eller annat ställe där man normalt använder en vinsch av denna typen, men tips eller förslag på lämplig användning mottages tacksamt!
Re: Vad göra med en elvinsch?
Spänn en jättefjäder kopplad till en medeltida katapult för användning vid grannfejder? 

Man kan bygga en hiss som man kan ha på balkongräcket för att hissa ner radiostyrda bilar med, så man slipper bära ut dom 

- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Man kan bygga en bilbana som kan lyftas upp under taket när den inte används!
En kompis hade en liknande vinsch för att hissa upp sängen i taket. Under sängen hade han nämligen ett hemmasnickrat bollhav:)
-
Tack för förslagen än så länge! Att just hissa upp sängen var en tanke jag hade när jag bodde i min förra (mycket mindre) lägenhet, men när jag nyligen flyttade till en mycket större lägenhet så har det behovet försvunnit. Men vinschen är ju relativt kraftig så det är ju något sådant som man skulle vilja använda den till. Lyfta undan soffan kanske? Hmm...
Emellanåt hördes ordet "Bazinga!" från hans lägenhet, eller?Nerre skrev:En kompis hade en liknande vinsch för att hissa upp sängen i taket. Under sängen hade han nämligen ett hemmasnickrat bollhav:)