Suttit och simluerat i ett par timmar i LTSpice nu för att få en förklaring till varför inte heller -12 varningen fungerar. Ni är flera som nämnt det tidigare, ser jag nu när jag går tillbaka, men när jag läste det första gången förstod jag nog inte riktigt vad ni pratade om.
Helt klart ligger jag för nära matningsspänningen på ingångarna. Fastän jag matar den nedre ("negativa") op-ampen med +/-12V så dummar sig utgången. Detta visade sig vara just för att jag ligger och spelar på bara några tiotals mV från railen på ingångarna.
Gjorde en del labbande nu med att flytta ner spänningen på ingångarna med spänningsdelare men usch vilket pill med resistanser det blir, och det är bara i simulatorprogrammet!
Neeeej, måste tänka om här. Lite synd när man ändå gjort så mycket men antar det är lite såna här misstag man måste göra för att lära sig något. Nu vet jag i alla fall hur jag ska göra nästa gång

Antagligen skippar jag varningarna helt och och bara använder dom gröna lysdioderna.
Transistormatchare ja! Det var en äldre krets jag hade tänkt kopiera med att få ut symmetrisk +/- spänning från bara en positiv matning, där behövde man två matchade par har jag för mig. Så ja, en sån behöver jag!
Det jag tänkte först försöka mig på är enbart en krets för att mäta Hfe. Helst få ut ett värde för att slippa "matchningen". Men vet inte än, lite mycket att annat tänka på nu men jag ser VERKLIGEN fram mot din (förhoppningsvis) kommande tråd.