Dolphin CAD/CAM
Dolphin CAD/CAM
Laddade hem evaluering för att testa. Efter några dagar ringer en säljare mig och hade flera erbjudanden som endast var tillgängliga idag och inte i morgon så jag måste bestämma mig direkt om jag ska köpa licens eller ej...
Förklarade att jag först behöver testa och se om programmet passar mig innan köp.
Ställde några frågor men säljaren vägrade svar på dessa, var väl för tekniska.
Säljaren ringde mig ett flertal gånger för jag är intresserad av en CAM-lösning till överkomligt pris.
Tillsist gick prövotiden ut och jag blev erbjuden att förlänga testen, fick en felaktig instruktion vilket jag påpekade både via telefon och email, vilket man självklart inte ville kännas vid. Jag bad säljaren att själv testa att följa instruktionen för att skaffa en testlicens. Svaret blev att instruktionen är inte felaktig, vilket den är!
Är detta normalt sätt att hantera en presumtiv kund eller har jag helt enkelt dragit en nitlott vad gäller denna säljare?
Förklarade att jag först behöver testa och se om programmet passar mig innan köp.
Ställde några frågor men säljaren vägrade svar på dessa, var väl för tekniska.
Säljaren ringde mig ett flertal gånger för jag är intresserad av en CAM-lösning till överkomligt pris.
Tillsist gick prövotiden ut och jag blev erbjuden att förlänga testen, fick en felaktig instruktion vilket jag påpekade både via telefon och email, vilket man självklart inte ville kännas vid. Jag bad säljaren att själv testa att följa instruktionen för att skaffa en testlicens. Svaret blev att instruktionen är inte felaktig, vilket den är!
Är detta normalt sätt att hantera en presumtiv kund eller har jag helt enkelt dragit en nitlott vad gäller denna säljare?
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Re: Dolphin CAD/CAM
?
Vem är det som har ringt dig? Jag har representerat Partmaster sen flera år tillbaka!
Vem är det som har ringt dig? Jag har representerat Partmaster sen flera år tillbaka!
Tycker jag känner igen detta. Gissar på Rodney på Dolphin USA! Rätt trevlig men typisk säljare som är amerikanskt på att sälja! Jag gick på det spåret mot bättre vetande första gången jag handlade Dolphin.
Söker man på Dolphin Cad Cam kommer man nästan garanterat till deras hemsida. Man får dess utom känslan av att det är dom som ligger bakom Dolphin och inte bara är återförsäljare. Vet faktiskt inte vilken som är officiell hemsida för Dolphin.
Kontakta Tecno så får du perfekt respons!!!
--Per
Söker man på Dolphin Cad Cam kommer man nästan garanterat till deras hemsida. Man får dess utom känslan av att det är dom som ligger bakom Dolphin och inte bara är återförsäljare. Vet faktiskt inte vilken som är officiell hemsida för Dolphin.
--Per
- Henrik Kjellberg
Tyvärr så tror jag tyvärr att det är clowner på dolphin eller ska det ta en månad att få en licens. Vad händer när jag köpt programmet och av någon anledning behöver en ny licens, att man inte använder programmet på en månad?
- tecno
- Kontakt:
Beklagar om du/ni har hamnat i klorna på USA Återförsäljaren, han har inget på detta territorium att göra.
Om någon laddat ner ett demo från kamraterna i Skottland så får jag ett meddelande om att följa upp som ej har skett av förklarliga skäl.
Detta kan jag bara tolka att det har laddats ner från USA siten och således detta strulet med att inget fungerar.
Jag och de som köpt Partmaster har inga som helst problem med kommunikationen i Skottland.
Om någon laddat ner ett demo från kamraterna i Skottland så får jag ett meddelande om att följa upp som ej har skett av förklarliga skäl.
Detta kan jag bara tolka att det har laddats ner från USA siten och således detta strulet med att inget fungerar.
Jag och de som köpt Partmaster har inga som helst problem med kommunikationen i Skottland.
- tecno
- Kontakt:
perra_e skrev:Tycker jag känner igen detta. Gissar på Rodney på Dolphin USA! Rätt trevlig men typisk säljare som är amerikanskt på att sälja! Jag gick på det spåret mot bättre vetande första gången jag handlade Dolphin.
--Per
Nu är det så att Dolphin CAD CAM har haft strul med sin ISP och har bytt till ny leverantör med denna nya adressen http://dolphin-cadcam.webnode.com/
thomas@dolphincadcamusa.com Thomas Luttman.tecno skrev:?
Jag laddade hem programmet från http://www.dolphincadcamusa.com
Det är synd att dom har ett så anonymt domännamn. Det är mer naturligt att gå in på den amerikanska siten om man inte vet när man söker på Google. du kan väl tipsa dom om det tecno.