Ny svarv och infart
Re: Ny svarv och infart
Helgen är räddad. Kranbilen kom idag och lyfte ner svarven, så nu kan jag baxa in den på plats i helgen
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Lär se till att säkra upp lite bara, så ska det nog bli bra.
Kollade med elbolaget och de garanterade att vi kunde få minst 80A med befintliga elkablar in i huset
Kollade med elbolaget och de garanterade att vi kunde få minst 80A med befintliga elkablar in i huset
Jag funderar, tvärt om, på att säkra ner.
Hur ligger det till, är det ett stort kliv i kostnad mellan 63A och 80A?
Hur ligger det till, är det ett stort kliv i kostnad mellan 63A och 80A?
-
Tack för inspirationen, jag behöver nämligen hitta på något liknande med min egna fräs och svarv.hyperion skrev:Mot väggen till vänster ska svarv+fräs stå. Hade ingen bättre bild. Har ingen bild på min svarv och fräs så jag letade rätt på en på nätet.
Dock har jag en compact 8 svarv men storleksmässigt är de ganska lika. Exakt samma fräspelare.

Idag strömsatte jag svarven och såg fel meddelandet som firman jag köpte den av sa att fanns. Därav det låga priset.
Fanuc 0T styrsystem med fel meddelande 911. Gick upp och googlade och hittade ett par med lika meddelanden.
Visade sig vara saknade parametrar. Efter ett par timmars parameter knappande, parameterlistan låg i styrskåpet, försvann felmeddelandet.
Alla parametrar var nollade.
Löjliga 15000:- för maskinen med spåntransportör och full uppsättning verktygshållare samt mängder med dokumentation, nästan så jag tycker lite synd om firman som sålde den.
Men samtidigt jäkligt glad att det var just sådant enkelt fel
Fanuc 0T styrsystem med fel meddelande 911. Gick upp och googlade och hittade ett par med lika meddelanden.
Visade sig vara saknade parametrar. Efter ett par timmars parameter knappande, parameterlistan låg i styrskåpet, försvann felmeddelandet.
Alla parametrar var nollade.
Löjliga 15000:- för maskinen med spåntransportör och full uppsättning verktygshållare samt mängder med dokumentation, nästan så jag tycker lite synd om firman som sålde den.
Men samtidigt jäkligt glad att det var just sådant enkelt fel
Grattis snacka om bra affär
Kanske bara var fanuc-batteriet i styrsystemet som inte var bytt tillräcklig ofta så det var därför den tappade parametrarna?

Kanske bara var fanuc-batteriet i styrsystemet som inte var bytt tillräcklig ofta så det var därför den tappade parametrarna?
Byt till helt fräscha batterier innan du stänger av maskinen och sen byter du var 12:e månad. Kan spara mycket extrajobb 
Hur gammal är maskinen ?. Fint utsug på toppen

Hur gammal är maskinen ?. Fint utsug på toppen
- anders_bzn
- Kontakt: