Ny svarv och infart
Ny svarv och infart
Vår nya svarv kommer hem imorrn. En ny infart till verkstan måste fixas. Började 10 på förmiddagen och vart klar i 19 tiden.
Första väggen fick jag hjälp med, men den andra fick jag riva manuelt
Första väggen fick jag hjälp med, men den andra fick jag riva manuelt
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Re: Ny svarv och infart
När man river väggen för att få in en maskin då är man seriös med hobbyn! Detta gillas! 

Nja hobbyn övergick till allvar 1:a september. ST Mekaniska (Stensätra Mekaniska)
Inne bakom väggarna till höger finns 200 kvadrat maskinpark
Inne bakom väggarna till höger finns 200 kvadrat maskinpark
Mycket häftigt att se! Jag får nöja mig med min "maskinpark" i köket i lägenheten på 62kvm, Svarv, fräs, lasermaskin och 3D-skrivaren 

-
Jag visa min fru detta och sa: titta vad han har, jag vill också. Om blickar kunde döda... Ser bra ut hoppas allt går vägen för dig!
Fungerar det bra med murade väggar i nerfarten?
Jag har själv en nerfart som skulle behöva fixas.
Jag har själv en nerfart som skulle behöva fixas.
säter ja det fungerar bra. Lite utåtlut på väggarna bara. Mina är som högst 3 meter.
Kl 8 i morse kom svarven, avlasningen gick bra. Imorrn kommer kranbilen och lyfter ner den till porten.
Kl 8 i morse kom svarven, avlasningen gick bra. Imorrn kommer kranbilen och lyfter ner den till porten.
Känner igen det där
Planen är att kapa mer i framtiden och sätta i fler portat.... Tur det inte är huset jag bor i då skulle jag få bo där då sambon skulle garanterat sparka ut mig

Planen är att kapa mer i framtiden och sätta i fler portat.... Tur det inte är huset jag bor i då skulle jag få bo där då sambon skulle garanterat sparka ut mig

Då är vi 2 som kör fräsen i köket!hyperion skrev:Mycket häftigt att se! Jag får nöja mig med min "maskinpark" i köket i lägenheten på 62kvm, Svarv, fräs, lasermaskin och 3D-skrivaren

-
Och jag som precis ska flytta till en ny lägenhet blir väldigt nyfiken på vad ni har för fräs och framförallt svarv i köket?Mr3D skrev:Då är vi 2 som kör fräsen i köket!hyperion skrev:Mycket häftigt att se! Jag får nöja mig med min "maskinpark" i köket i lägenheten på 62kvm, Svarv, fräs, lasermaskin och 3D-skrivaren

Mot väggen till vänster ska svarv+fräs stå. Hade ingen bättre bild. Har ingen bild på min svarv och fräs så jag letade rätt på en på nätet.
Dock har jag en compact 8 svarv men storleksmässigt är de ganska lika. Exakt samma fräspelare.
Dock har jag en compact 8 svarv men storleksmässigt är de ganska lika. Exakt samma fräspelare.