Jag spelar musik och använder då ett antal äldre Rolandsynthar och trummaskiner på scen och det är väldigt irriterande att behöva släpa med sig en massa tunga konventionella 9V adaptrar, ibland så har man 6-7 st med sig.

Det finns nätdelar som har flera utgångar, dessa används främst för gitarrpedaler och när man använder dessa till mina små synthar så blir det mycket störningar och olika typer av överlagrade signaler och mycket hög brusnivå.
Jag testade denna, Harley Benton Powerhouse från Thomann men det funkade inte.

Först trodde jag att detta berodde på att alla utgångarna delade på en regulator så jag byggde en enkel 9V regulator med en LDO men tyvärr så blev det exakt samma sak här!

Det verkar alltså bero på hur nätdelen i syntharna är konstruerade. Det är en gammal primitiv switchregulator som skapar de olika spänningar som synthen behöver från inkommande 9V DC och den gillar inte att kopplas ihop med andra nätdelar på primärsidan så att säga.
Detta är synthens PSU:
Det kan ju vara något med skillnaden mellan den virtuella jorden efter synthens switch-PSU i förhållande till väggadaptrarnas minus men jag är lite lost här.
Den tjocka svarta linjen är ljud-jord och den vita pilen vid texten "9V" DC till höger är inkommande 9V minus.
Jag skulle ju kunna bygga en 8-kanals nätdel med isolerade DC-DComvandlare men det är dyrt, det borde finnas någon fix kan man tycka!
Någon som har en teori?
Tack på förhand!