Hej
Ett av barnbarnen vill ha deras logo inverterad från svart på vitt till vit text på svart botten.
När jag vänder den 16Mb stora bilden i Libre blir det bara en ynka liten fil. 160 Kb
Är det någon som har Photoshop och lust att hjälpa mig med detta.
Eller tips så att jag gör rätt.
epost till Lasp så kommer hela filen.
Tills dess ett smakprov.
Invertera en bild i Photoshop!
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Invertera en bild i Photoshop!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Invertera en bild i Photoshop!
Jag öppnade filen i LibreOffice Draw, markerade allt med Ctrl-A och sen under Filter (hos mig ligger det längst till vänster i den andra verktygsraden upptill) finns Invertera.
Att filen krymper kanske beror på att den komprimeras på annat sätt? Ser den fel ut om du öppnar den igen?
Att filen krymper kanske beror på att den komprimeras på annat sätt? Ser den fel ut om du öppnar den igen?
Kolla vad det är för format du sparar i, och om det är en gråskalebild som inverteras och sedan görs skarp svart/vit 2-färgad utan gråskalor, så kan den komprimeras väldigt mycket effektivare än en gråskalebild om sparade filformatet upptäcker och stöder detta.
det kan vara bättre att spara i någon icke förstörande och komprimerande format (PNG, GIF) än att spara som jpeg...
och kanske använda tex Gimp för att editera bilder istället och därefter importera dessa i libre office istället för att försöka direkt i libre office där bildediteringsfunktionerna (precis som i MS-office) är högst rudimentära.
det kan vara bättre att spara i någon icke förstörande och komprimerande format (PNG, GIF) än att spara som jpeg...
och kanske använda tex Gimp för att editera bilder istället och därefter importera dessa i libre office istället för att försöka direkt i libre office där bildediteringsfunktionerna (precis som i MS-office) är högst rudimentära.
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Tack för alla erbjudande, Ja GIMP borde jag ju ha kunnat använda.
Nu fick jag snabb hjälp, Tack Klas-Kenny och Ni andra
Det är trummisens fader som filmat tror jag.
Farmor och jag var där, Bra tempo och inlevelse. Men det är inte vår musik i lurarna
Nu fick jag snabb hjälp, Tack Klas-Kenny och Ni andra
Det är trummisens fader som filmat tror jag.
Farmor och jag var där, Bra tempo och inlevelse. Men det är inte vår musik i lurarna