36 MHz till minst 44 MHz antennsignal. Går det?
36 MHz till minst 44 MHz antennsignal. Går det?
Jag har en antenn signal (från en övervakningskamera) som ligger på vad jag kan förstå på 36 Mhz, men min platt tv vill inte gå lägre än 44 Mhz.
Finns det nått lätt sätt att öka 36 Mhz signalen till minst 44 Mhz?
Nu är jag jätte dålig på sånt här, men en antennförstärkare förstärker väl bara signalen vertikalt? och således inte ökar från 36 Mhz?
Finns det nått lätt sätt att öka 36 Mhz signalen till minst 44 Mhz?
Nu är jag jätte dålig på sånt här, men en antennförstärkare förstärker väl bara signalen vertikalt? och således inte ökar från 36 Mhz?
Re: 36 Mhz till minst 44Mhz antenn signal. Går det?
Har kameran utsignalen på kanal 36 ( typ 600MHz på UHF ) kanske ?
Några TV-sändningar har aldrig funnits på 36MHz, att platt-tv:n går till 44MHz låter rimligt
för där finns låga VHF kanal 2-4.
Några TV-sändningar har aldrig funnits på 36MHz, att platt-tv:n går till 44MHz låter rimligt
för där finns låga VHF kanal 2-4.
Re: 36 MHz till minst 44 MHz antennsignal. Går det?
Enheten "hz" finns ej, däremot "Hz". Så det förefaller sannolikt att uppgifterna har blandats ihop helt och hållet.
signalen kommer ifrån en övervakningskamera, och som ska kopplas till en CCTV monitor. Och utifrån specefikationerna från ett pappers blad jag fick med står det exakt: "Clock Frequency (MHZ) NTSC:36 , PAL:36"
Så antog att signalen också låg på 36 MHz
Så antog att signalen också låg på 36 MHz
Är du säker på att det är utsändningsfrekvens och inte klockning av sensorchip mm? samt finns det någon ren videoingång på TV-apparaten?
Är nog snarare en komposit videosignal, vilket inte borde vara några problem om din monitor har video-ingång.
- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Använde inte riktigt gamla videobandare kanal 36?
Frekvensen har i detta fall inte ett skvatt med kanaler att göra.
Frekvensen som anges är uppdateringshastigheten på pixlarna. Om videosignalen sedan överförs med RF har ingen betydelse för detta värde, det som värdet har betydelse för att upplösningen på videosignalen.
Frekvensen som anges är uppdateringshastigheten på pixlarna. Om videosignalen sedan överförs med RF har ingen betydelse för detta värde, det som värdet har betydelse för att upplösningen på videosignalen.
Så vi vet att vi inte vet vilken typ av signal kameran ger såsom RF eller video eller något annat. Eller vad monitorn klarar att ta emot.. (förutom RF, men då måste man ju ha en sådan signal..)
Ja, det visade sig att TomasL hade helt rätt. Vilket jag nu känner mig dum för att inte testat.
Men får tacka så mycket för hjälpen!
Men får tacka så mycket för hjälpen!