Dina mini-projekt!

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
lond

Re: Dina mini-projekt!

Inlägg av lond »

Därav har jag en 2,5A säkring på mitt kort, då kraftmodulen kan leverera ca 8A om den skulle behöva :vissla:

/// Marcus
Användarvisningsbild
lond

Inlägg av lond »

Populerat några fler fuktsensor-kort:

Bild

Även monterat kablar:

Bild

Nu skall dom bara verifieras så att dom fungerar för att sedan på med krympslang.

/// Marcus
zealotry

Inlägg av zealotry »

Menar du krympslang kring hela kortet eller bara den delen där kretsen sitter? Ser riktigt tjusigt ut och om dom inte rostar/ärjar låter det ju väldigt smidigt!
Användarvisningsbild
lond

Inlägg av lond »

Krympslang med lim över kort och kabel.

/// Marcus

Förtydligade lim
Senast redigerad av lond 8 juli 2014, 18:14:23, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

Förstår inte heller hur de där ska klara av miljön, om de nu är tänkt att trycka ner i jorden? Men en krympslang runt så lär vatten tränga upp med hjälp av kapillärkraft till den lilla krets som sitter där. Att doppa ena änden i lack/epoxy kanske vore en bra idé?
Användarvisningsbild
Korken

Inlägg av Korken »

"Nod"-korten till UWB modulerna på sidan 270. :)
uwb_node_top.png
uwb_node_bottom.png
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
1802

Inlägg av 1802 »

Bytte halvledarrelä i min väggrunka. Den liknar en nexxa mottagare, med 2 sladdar ut till styrning 3V-30V. Gamla halvledarrelät är kortslutet :-(. Går det att skrämma liv i det? Annars blir det forskning med såg .-) .
1802

Inlägg av 1802 »

Labbar med en
Bild
ATX 12V sladd igenom driver en 5W bil glödis. Ingen större reaktion vid resistansmätning. Inte ens med magnet :-( . Men med gettoAFstärkaren då. Yes resultat med magnet. Provade glödisen igen. Det brummar :-). 12V+ med 5V+ som jord (för att få 7V) ger mest oväsen. Jag får prova mot en bilgenerator, galvaniskt avskild. Beror det låga utslaget att jag gör av med för lite effekt? Står 5A på den gissar på 230V. Får bli en kort förlängare för 230V med 2 trådar, skickar man in bägge så tar de ut varandra.
Tillägg: Provade att vika en sladd som ett "U", och det funkade inte heller.
GFEF

Inlägg av GFEF »

1802

> Labbar med en

?? vad står det på markskylten.......

OM det är en strömtransformator fungerar den endast på växelström.............
1802

Inlägg av 1802 »

Om likspänningen är lite modulerad så blir det AF. Och det verkar jag ha. Kanske ett sätt att höra hur ren likspänningen är. Annars stämmer det nog att växelspänning är att föredra. Det är trots alt en form av transformator. Jag får prova med en modem trafo med växelspänning, och lämplig last..

Hmmm kanske en elektromagnet med sladd och spik kan få den att funka med likspänning.
Användarvisningsbild
hyperion

Inlägg av hyperion »

Korken: Som alltid, väldigt snygga kort! Vart köper du plåt-"shields" någonstans?
Användarvisningsbild
Korken

Inlägg av Korken »

hyperion: Tackar! Jag försöker oftast hålla en så symmetriskt och kompakt design som jag bara kan. :)
Mina shields brukar jag köra från Digikey här: http://www.digikey.com/product-search/e ... ds/3539677
Finns i ett gäng storlekar.
Användarvisningsbild
RDX*
EF Sponsor

Inlägg av RDX* »

1802 skrev:Labbar med en
Bild
ATX 12V sladd igenom driver en 5W bil glödis. Ingen större reaktion vid resistansmätning. Inte ens med magnet :-( . Men med gettoAFstärkaren då. Yes resultat med magnet. Provade glödisen igen. Det brummar :-). 12V+ med 5V+ som jord (för att få 7V) ger mest oväsen. Jag får prova mot en bilgenerator, galvaniskt avskild. Beror det låga utslaget att jag gör av med för lite effekt? Står 5A på den gissar på 230V. Får bli en kort förlängare för 230V med 2 trådar, skickar man in bägge så tar de ut varandra.
Tillägg: Provade att vika en sladd som ett "U", och det funkade inte heller.
Om det är en strömtransformator fungerar den som en transformator för AC-ström. Tex. om den är märkt med 500/5A så ger den ut 5 Arms om 500Arms skickas igenom "hålet". Obs det är viktigt att du kortsluter utgången. Annars kan det genereras en rejäl högspänning som kan skada strömtransformtorn eller dig.
1802

Inlägg av 1802 »

500A ??? Låter lite mycket. Bara 10A propp här så det är max. Tänker jag rätt om det blir en hundradels utslag? Max 0.1 A ut vid 10A propp. Det jag skrivit ovan är resultat av praktiskt test. Jag får ut AF ljud från strömtransformatorn Med PCAT 12V+ likspänning och 5W bil glödlampa. Mer om jag jordar via 5V+(för att få 7V).
När det gäller 230V så håller jag mig ifrån ledare.
Användarvisningsbild
RDX*
EF Sponsor

Inlägg av RDX* »

Varför hålla på och gissa? Läs vad som står på typskylten. Om du behöver hjälp. Ta ett foto eller skriv ner vad som står på den i ett inlägg här.
Skriv svar