Hej!.
Jag har ett nät aggregat som heter meanwell s-350-24 och ger max 24 volt och 14.5 Amp.
Driver 2 batteriladdare,. körde ganska kraftig laddning med dubbla batterier och idag så slocknade min Ps . öppnade upp lådan och hittade en bränd säkring som heter F8AL/250v med lödben.
då jag inte vet om det beror på laddningen eller något annat så testade jag med att byta säkring..
Det enda jag hade hemma var något som heter 6.3/250V med lödben.. ( lite svagare än original)
Tanken var att jag ville se ifall säkringen höll obelastad, men det gjorde den inte...
den brann av så fort så snabbsäkringen I centralen klickade av.. suck..
Är det värt kostnaden att skicka iväg på lagning?..
Mvh Micke
Nätaggregat Meanwell s-350-24 blåser säkring direkt
Nätaggregat Meanwell s-350-24 blåser säkring direkt
Senast redigerad av blueint 29 juni 2014, 19:49:40, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: var: nätaggregat Meanwell s-350-24
Anledning: var: nätaggregat Meanwell s-350-24
Re: nätaggregat Meanwell s-350-24
http://www.ebay.com/itm/24V-14-6A-350W- ... 1265604573?
så svaret på din fråga är nog nej
Men om du inte hade väldigt dålig kylning när den pajade,
kanske du skulle kolla efter något kraftigare så det inte händer igen.
så svaret på din fråga är nog nej
Men om du inte hade väldigt dålig kylning när den pajade,
kanske du skulle kolla efter något kraftigare så det inte händer igen.
Kanonbra kylning.. fläkt aktiverad. nåväl.. får se mig om efter annat object..
Tack för svaret..
Tack för svaret..
eller reparera själv?
har du ett instrument kan du ju mäta om det är kortis i likriktarbryggan och switch transistorerna
har du ett instrument kan du ju mäta om det är kortis i likriktarbryggan och switch transistorerna
Hej!...Jag har beställt ett nytt aggregat på 1500 watt men det tar upp till 2 veckor innan det kommer, behöver dock veta lite mer om denna.... Kanske du kan ge en liten vägledning på hur jag mäter upp ifall det är likriktarbryggan eller switch transistorerna som är sönder.. för mäter jag där säkringen ska sitta så är det kortslutet ( givetvis eftersom säkringen smäller av direkt) behöver du ha bilder så kan jag lägga in det i eftermiddag. Ps bilder lånade från internet, men ska se lika ut på min .
nifelheim skrev:eller reparera själv?![]()
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.