Vi har 4G bredband från TRE, det innefattar ett Huawei E5172 Modem/trådlös router med 1 ethernetport.
Tyvärr är WiFit värdelöst på detta modem då det kopplar ner hela tiden. Så jag tänkte koppla in en NETGEAR WNR1000 men då krockar ju skiten. Har fasen är det jag ska göra?
Nätverksproblem.
- Klas-Kenny
Re: Nätverksproblem.
Ställ in kanal manuellt på de båda routrarna, så att de inte ligger på samma kanal (eller stäng av WiFi på den "dåliga" om du inte vill använda det alls).
Stäng av DHCP på Netgear-routern.
Byt IP på Netgear-routern till en adress ovanför där den andra ligger och se till att DHCP-spannet ligger utanför den adressen så det inte blir några konflikter där.
Stäng av DHCP på Netgear-routern.
Byt IP på Netgear-routern till en adress ovanför där den andra ligger och se till att DHCP-spannet ligger utanför den adressen så det inte blir några konflikter där.
Tror det här är en bra tråd att peta in min fin bild i:
Det som folk idag kallar för "router" är egentligen en router+en switch+en trådlös accesspunkt.
Du vill bara använda switchen och accesspunkten i din WNR1000.
Oftast räcker det med att låta bli att använda WAN-uttaget på "routern", sätta en fast IP-adress på den (adressen ska inte ingå i Huawei-routerns DHCP-range) och stänga av DHCP-servern. En del routrar har ett separat val just för att bara köras som accesspunkt (WNR1000 verkar dock inte ha det vad jag kunde se vid en snabbkoll av manualen).
Du vill bara använda switchen och accesspunkten i din WNR1000.
Oftast räcker det med att låta bli att använda WAN-uttaget på "routern", sätta en fast IP-adress på den (adressen ska inte ingå i Huawei-routerns DHCP-range) och stänga av DHCP-servern. En del routrar har ett separat val just för att bara köras som accesspunkt (WNR1000 verkar dock inte ha det vad jag kunde se vid en snabbkoll av manualen).
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
> Har fasen är det jag ska göra?
Tala med TRE kanske?
Om du har gjort det, vad sa de?
Tala med TRE kanske?
Om du har gjort det, vad sa de?