CCFL backlight-inverter
CCFL backlight-inverter
Har ett par 6.5" VGA-displayer som jag vill prova, men behöver något att driva bakgrundsbelysningen med. Den består av ett CCFL-rör som ska drivas med ~350V, 5mA. Jag har en inverter från en mycket större panel (15"), vars rör ska ha ~600V, 5mA. Frågan är om jag vågar koppla in den invertern...
Reglerar invertern spänningen eller strömmen? Och hur pass känsliga är CCFL-rör?
Alternativt, tips på var man kan hitta en passande inverter snabbt och billigt?
Reglerar invertern spänningen eller strömmen? Och hur pass känsliga är CCFL-rör?
Alternativt, tips på var man kan hitta en passande inverter snabbt och billigt?
De är från http://www.shopeio.com (LC064N1)
De tar in NTSC-video eller analog RGB direkt, men jag har tänkt driva dem digitalt (video-delen verkar vara ett separat kort som man kan ta bort).
De tar in NTSC-video eller analog RGB direkt, men jag har tänkt driva dem digitalt (video-delen verkar vara ett separat kort som man kan ta bort).
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Kan nån tala om vad den svarta prylen längst till höger på bilden är?gvs skrev:Kan inte svara på om det går men svebry har http://www.svebry.se/product.php?product_id=1462
Det satt en sån i ett överfallslarm som jag har slaktat. Verkar vara nåt som ger hög spänning i alla fall, för av det överfallslarmet får man kännbara stötar och det går ju bara på 4.5 Volt.
Larmet ska vara kopplat till en accelerometer och sitta som extra larm på min motorcykel om nån undrar.

Va fan lägg av, 300kr för en helt fungerande skärm, bara att bygga in!
Och här har jag lagt 200pix på en bakgrundspanel +150pix för 2st Vita Luxeondioder & ett par hundra för specialkablar & kontakter till till min 8skärm som ska sitta i mitt ITX-bygge. Å jag som trodde jag kom billigt undan när jag fick ut 8" skärmen ifrån den slaktade videoprojektorn...

Och här har jag lagt 200pix på en bakgrundspanel +150pix för 2st Vita Luxeondioder & ett par hundra för specialkablar & kontakter till till min 8skärm som ska sitta i mitt ITX-bygge. Å jag som trodde jag kom billigt undan när jag fick ut 8" skärmen ifrån den slaktade videoprojektorn...