Hej.
Nu är det så att jag undrar om man kan byta ut den Här (Klicka mig!) mot tre vanlig TL084 eller är det något konstigt man bör tänka på?
Kretsen som det är länkat till innehåller så vitt jag kan se enligt databladet 3 operationsförstärkare samt 6st motstånd.
Anledningen till att jag vill "bygga" den opamp:en är därför att Elfa inte har den och jag vill helst inte beställa från något annat företag.
Fråga kring Opamp
beror en del på vilken noggranhet du behöver
jag skulle undvika tlo84, har för mig att dom inte är allt för bra på offset och offset drift, bruset är ganska högt med,
men som sagt, beror vad man vill ha det till
det finns massor av bra op, det gäller bara att välja dom så att dom passar till det man vill använda dom till

jag skulle undvika tlo84, har för mig att dom inte är allt för bra på offset och offset drift, bruset är ganska högt med,
men som sagt, beror vad man vill ha det till
det finns massor av bra op, det gäller bara att välja dom så att dom passar till det man vill använda dom till

Notera att INA114 är en (vilket jag tycker att Cenorpa kunda ha talat om
lite tydligare, och inte bara ha en länk som man inte vet vart den går)
"Precision Instrumentation Amplifier". Inte så himla lätt att uppnå samma
prestanda med "lösa" opamps !
Från : http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/ina114.html :
"The INA114 is laser trimmed for very low offset voltage (50µV), drift
(0.25µV/°C) and high common-mode rejection (115dB at G = 1000)."
Hur fasen uppnår man det med lösa standard opamps ?
Man visst har väll ELFA ett antal olika instrument förstärkare ?
Varför exakt just denna ?
Hur många behöver du ?
lite tydligare, och inte bara ha en länk som man inte vet vart den går)
"Precision Instrumentation Amplifier". Inte så himla lätt att uppnå samma
prestanda med "lösa" opamps !
Från : http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/ina114.html :
"The INA114 is laser trimmed for very low offset voltage (50µV), drift
(0.25µV/°C) and high common-mode rejection (115dB at G = 1000)."
Hur fasen uppnår man det med lösa standard opamps ?
Man visst har väll ELFA ett antal olika instrument förstärkare ?
Varför exakt just denna ?
Hur många behöver du ?
Okej tack för svaren men jag var lite otydlig där...
Applikationen som jag ska ha den till kan jag inte tala om än men den ska inte klara så väldigt höga frekvenser men det är mycket viktigt att det inte förekommer allt för mycket brus.
Frekvenserna som den ska klara är ca upp till 50hz vilket inte är särskilt mycket.
Jag skulle nog behöva en 3-4 st sånna om man inte kan lösa det på något annat sätt genom att bygga opampen men det kan nog bli rätt svårt att få det exakt då.
Hoppas ni fick lite mer information nu.
Applikationen som jag ska ha den till kan jag inte tala om än men den ska inte klara så väldigt höga frekvenser men det är mycket viktigt att det inte förekommer allt för mycket brus.
Frekvenserna som den ska klara är ca upp till 50hz vilket inte är särskilt mycket.
Jag skulle nog behöva en 3-4 st sånna om man inte kan lösa det på något annat sätt genom att bygga opampen men det kan nog bli rätt svårt att få det exakt då.
Hoppas ni fick lite mer information nu.