Jag vill nog börja med att poängtera att jag är långt utanför min bekvämlighetszon när det gäller elektronik (är maskinare).
Jag hade tänkt att tillverka en fjärrkontroll till min autopilot till båten (en sådan finns att köpa men kostar som ett litet lands bruttonationalprodukt). Det finns således två vägar att gå:
1) bygga den som orginalfjärrkontrollen och använda mig av autopilotens eget kommunikationssystem (seatalk) typ som nmea fast 9-bitars och programera ett adruino uno eller liknande i separat box.
2) på något sätt "hacka" key switchen som sitter kretskortet med hjälp av en keyfobe (som adafruit har)
Jag är i detta stadie endast intresserad av lösning 2 innan jag totalt förkastat den samma...
Jag vill kunna använda de fyra översta knapparna på autopiloten +1 -1 +10 och -10 (se bild). Nu kommer min plan (vilket ni gärna får dumförklara mig över och som skvallrar om mina bristande kunskaper i ämnet

Tror ni detta är möjligt eller måste det gå ström genom receivern för att den ska fungera?
Jag ber om ursekt att jag är så dålig på att förklara men jag skulle uppskatta en liten puff i rätt riktning från er som är betydligt mer hemma på dessa saker...