@superx
När man jobbar med usb-ft232-adaptrar får man en jord från usb-kabeln och en från extra ström. Två jord kan ha olika spänningsnivå och då finns det risk för kortslutning. Min lösning är att jobba med batteri för att få en jord. Behöver man oroa sig för att jord skiljer sig åt (PC vs Extra labbaggregat?).
Sen trodde jag ripplet i min förra bild kom från växelströmmen genom batterieliminatorn, men även med batteri får jag rippel i spänningen. Jag är ute efter en stabil 1.8v utan rippel för att kunna utesluta strömkällan som felande länk. Just nu funderar jag på om jag ska bygga ett eget strömaggregat eller köpa ett pålitligt labbagregat. Målet i slutändan är att driva mitt lilla chip med batteri, så det kan vara lika bra att lära känna batteri-lösningen.
@Gimbal
Jo. Fläkten är högljudd som en pc från 2005. Men den ska vara tystare än DS4000.
Jag är grymt nöjd med min ds1074z. Speciellt logik analysatorn. (Se bonus bild, loopback test "Hello World")
Jag har en hel del att lära mig, en sak som jag inte har listat ut är varför RS232 triggern inte kommer ihåg min baud inställning. Den faller tillbaka till 2400 om jag bootar om.
Sen fyra kanaler är underbart, man kan mäta tx,rx och reset till chippet.
Jag låste upp alla extra options också. Kändes rätt okej.

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.