Jag har en nätverksradio i köket där jag vill skicka ljudet till min stereo i vardagsrummet. Mina tankar är att bygga in en blåtandsmodul i köksradion och ansluta en blåtandsmottagare till stereo via RCA. Det finns en del färdiga produkter för att skicka audiolänkar, men jag vill bygga in sändaren i köksradion för att slippa sladdar, trafo eller annat som ligger och skräpar runt radion (det är en Logitech radio). Mottagaren kan jag lägga bakom stereon så den är inte lika kritisk...
Är det någon som kan peka mig i rätt riktning kanske med en bra länk till någon som byggt liknande eller gärna färdiga lösningar som uppfyller mina önskningar/krav?
Trådlös ljudlänk mellan radio och stereoanläggning...
Re: Trådlös ljudlänk mellan radio och stereoanläggning...
Ska du länka ljud via bluetooth så se till att skaffa enheter som stödjer APT-X för högkvalitetsljud över Bluetooth.
Tror det finns en variant på eBay som kan agera både sändare och mottagare.
Annars så är ju alltid FM transmitter och en radio ett alternativ.
Tror det finns en variant på eBay som kan agera både sändare och mottagare.
Annars så är ju alltid FM transmitter och en radio ett alternativ.
Tack för tipset, ska söka lite på det och se om jag hittar något passande.. Angående FM så är ju det en beprövad lösning men sällan populär hos grannar och radioamatörer, plus att ljudet ofta har en hel del att önska
Min förhoppning är att en digital överföring ska ha en bättre chans att undvika dessa två nackdelar
(men det kan ju vara så att jag inte kommer i mål med detta projekt?)

Nog har väl blåtand - även med bästa kodning - sämre ljud än en bra FM-signal?