Därefter betala mot faktura, och antingen få kassarna hemlevererade eller att hämta upp i butiken på något snabbt och smidigt sätt. Tänker mig en drive thru-utlämningsstation där man lastar in allt i bilen på en gång utan att behöva parkera, krångla och bära..
Hur står sig QR-koder jämfört med EAN?
Annars tänker jag mig en kamera över bandet och kanske en till från sidan, som identifierar varorna utan hantering från kassörskan. Borde inte vara allt för krävande att lagra bilder av t.ex. ett mjölkpaket från alla sidor så att systemet kan identifiera varan oavsett hur kunden lagt upp den? Snacka om att det skulle gå undan och slita mindre på kassaarbetarna som bara behöver övervaka det hela och ta betalt.
Tänker mig det samma för självscanningen. En kamera som håller ordning på innehållet i vagnen, och registerar varorna med ett diskret pip allt eftersom de läggs i. Samma sak om man lyfter ur en vara igen.
Risken för fusk borde vara obefintlig, och det blir även ett slut på dessa tröttsamma anstämningar som man ALLTID åker på när man storhandlat och packat ner allt med stor omsorg...
Nackdelen är kanske datakraften som behövs i varje kundvagn? Och förmodligen rätt tungt med om man skulle köra hela kalaset med bildigenkänning o.s.v.. centralt med några hundra vagnar på upptäcktsfärd ute i butiken...
En hållare och app till kundens smartphone kanske?

Sen det här med kundvagnar... Varför har de inte en sån enkel sak som styrbroms? Skulle ju vara som en barnlek att svänga runt hörn då även med fullastad vagn!
Tänker mig även vagnar med hjälpmotor och en liten plattform som man kan stå på, men kanske jobbigt att behöva investera i ett truckkort innan man glider in på Konsum.