Min stackars skrivare har fått en låsning i patron-släden/vagnen.
Jag ser felet, men kommer inte åt att ta bort skräpet.
Så jag tänkte att detta måste ju enkelt gå att åtgärda. Sagt och gjort demonterade jag entusiastiskt maskinen tills jag bara inte kommer längre. Det är en "All-In-One" vilket innebär att det på ovansidan sitter en flatbäddsskanner. Liksom i locket till skrivaren.
Gick bra att demontera själva skannern, men sedan är det stopp. Ser inte och hittar inte var den sitter fast, och det borde den göra i gångjärnen där själva skannern sitter fast mot skrivaren. Alltså inte själva skanner-luckans gångjärn. De följer med luckan när man plockar av dito.
På något sätt måste man nu ta sig vidare in i maskinen genom att plocka bort denna (skanner)låda som sitter i vägen för vagnen som patronen åker i. Som nu sitter fast längst in under lådan. Så jag ser inget annat alternativ än att hitta en murbräcka och slå sönder eländet. (otålig) Men vad tjänar då det till då själva idén var att kunna återanvända skrivare...
Någon som har en manual eller idé om hur man får isär maskinen??
Servicemanual till HP OfficeJet R45 (el hur man tar sig in)
Servicemanual till HP OfficeJet R45 (el hur man tar sig in)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Servicemanual till HP OfficeJet R45 (el hur man tar sig
Jag gissar att du ska rycka luckan rakt uppåt(så att plastgångjärnen snäpper ur varandra).
En bild på baksidan skulle kanske hjälpa att se om gångjärnen är av den typen.
En bild på baksidan skulle kanske hjälpa att se om gångjärnen är av den typen.
Tja, det hela var ju inte så enkelt som det jag såg (som såg ut att) ligga ivägen för släden.
Nej, det är en praktfullt full bläcksump.
Och jag hittade nyckeln in i skrivaren.
Det var snäpplås på undersidan...
Man borde kanske skapa en tråd i någon kategori och lägga upp bilder och text på hur man rensar en bläckstråle sump?
Det tog för övrigt ganska precis två timmar från start till mål. Så det var nästan värt tiden att göra jobbet.
Helt klart var det värt att göra det sent på kvällen när butiken för nya skrivare inte har öppet och framför allt saknar hemleverans vid denna tidpunkt.
Nej, det är en praktfullt full bläcksump.
Och jag hittade nyckeln in i skrivaren.
Det var snäpplås på undersidan...
Man borde kanske skapa en tråd i någon kategori och lägga upp bilder och text på hur man rensar en bläckstråle sump?
Det tog för övrigt ganska precis två timmar från start till mål. Så det var nästan värt tiden att göra jobbet.
Helt klart var det värt att göra det sent på kvällen när butiken för nya skrivare inte har öppet och framför allt saknar hemleverans vid denna tidpunkt.
När väl bakstycket var borta blev det en enkel sak att häkta ur gångjärnen.