Finns det någon krets som är lämplig om man önskar så många I/O som t.ex 640 stycken och omslagstid på max 10 ms? (inte nödvändligtvis alla I/O på samma chip)
Helst om man kunde styra i konstantströmsläge så att en gemensam ström går genom alla lysdioder och man styr en halvledarswitch parallellt med varje lysdiod så att den kan kopplas in eller ut och därmed slippa en strömbegränsningsresistans per lysdiod.
Krets för att styra t.ex 640 stycken I/O kanaler?
Re: Krets för att styra t.ex 640 stycken I/O kanaler?
Nu kanske du får skjuta mig för att jag inte fattar helt, men menar du styrning som typ de man använder till led kuber, shift register?
Isf såg jag jag på tuben. länkade till det oxå i tråden dagens youtube för någon dag sen, iaf en kille som använder en transistor och en shunt regulator, tlv431 heter den och byggde en konstantströms drivare som han skulle ha till sin ledkub.
Är det något liknade en LED kub eller är det helt fel?
Isf såg jag jag på tuben. länkade till det oxå i tråden dagens youtube för någon dag sen, iaf en kille som använder en transistor och en shunt regulator, tlv431 heter den och byggde en konstantströms drivare som han skulle ha till sin ledkub.
Är det något liknade en LED kub eller är det helt fel?
Konstant-ströms skift-register. TI har några lämpliga. Sen gäller att tänka igenom sitt upplägg av matris.
- prototypen
Fattar inte hur du tänkt det med konstantström?
Om du behöver har jag färdiga kort, serie-insignal med 64 utgångar, finns både current sink och current source.
Protte
Om du behöver har jag färdiga kort, serie-insignal med 64 utgångar, finns både current sink och current source.
Protte
Oklart (för mig) exakt vad som efterfrågas....
Ska du ha 640 utgångar eller 640 ingångar eller ska varje "kanal" vara antingen eller (I/O)?
Halvledarswitch parallellt med varje lysdiod?
Om du ska driva lysdioder så är det ju 640 utgångar du ska ha och LED drivare med konstanström-utgång finns i mängder, TLC5929 har 16 kanaler, TLC5952 har 24 kanaler och LT3746 är en lite mer komplicerad, 32-kanals krets. Eller kanske 10st av den klassiska MAX7219..... Som sagt, det finns en uppsjö.
Sks du göra det med EN krets så får det nog bli en FPGA eller uC och köra charlieplexing......
Ska du ha 640 utgångar eller 640 ingångar eller ska varje "kanal" vara antingen eller (I/O)?
Halvledarswitch parallellt med varje lysdiod?
Om du ska driva lysdioder så är det ju 640 utgångar du ska ha och LED drivare med konstanström-utgång finns i mängder, TLC5929 har 16 kanaler, TLC5952 har 24 kanaler och LT3746 är en lite mer komplicerad, 32-kanals krets. Eller kanske 10st av den klassiska MAX7219..... Som sagt, det finns en uppsjö.
Sks du göra det med EN krets så får det nog bli en FPGA eller uC och köra charlieplexing......