Du kopplar ena minnet till den övre utgången som heter OUT och det andra till undre (som inte heter något men ungefär som OUT ovan).
Nej, med omkopplarna så är det fortfarande bara adressledningar för 8K byte som "syns" från styrboxen.makino skrev:64an läser 0000-1FFF
256 läser 0000-7FFF
då vet väl huvudprogrammet inte var den ska läsa koden eller har jag fel.
Så gjorde jag på min C64 för att växla mellan original och jiffyDOS.. fast jag använde 27C128, minns inte riktigt vad som satt där från början.MiaM skrev: Programmera in fyra olika "program" i en 28C256 och sätt omkopplare som växlar mellan 5V och GND till pin 1 respektive 26 på eeprom'et. Troligtvis behöver du lyfta upp de benen så att de inte går ner i sockeln på styrboxen.
Finns det 28128? Jag försökte söka på nätet men lyckades inte hitta datablad. Det kanske aldrig gjordes någon sådan modell?Icecap skrev:Om du har två separata 2864 eller en gemensam 28128 är utan betydelse!
Vad ska du använda för att välja de fyra varianterna med? Ett par omkopplare? Ska de sitta direkt i boxen så kan du som sagt ha dem direkt vid hållaren. Ska de sitta på instrumentpanelen så behöver signalen från dem "renas".makino skrev:Det verkar intressant att göra så istället
finns det någon fin ic krets som kan göra bytet mellan jord och 5v till 4 adresser?
Du tar 4st "0000-1F000"-filer och laddar in dem till 0000-1FFF, 2000-3FFF, 4000-5FFF respektive 6000-7FFF i programmeraren. De flesta programmerare klarar väl nån slags "offset"-grej.makino skrev:Hur programmerar man sen, ska man lägga in 4st 0000-1FFF
eller hur gör man