newbadboy skrev:Hade jag kört vanligt vanligt matrisbord är det som sagt enkelt. Enda orsaken till att jag funderar på usb bord är att då får man allt snyggt förpackat med en kabel ut bara. Matris bord har jag inte hittat färdigt utan alla jag sett måste man bygga in i låda.
OK, men kan du inte kommentera PS/2 spåret då?
Du kan väl i alla fall skriva vad du har för tangentbord, så att det går att ta reda på om ditt tangentbord klarar PS/2?
Eller berätta om du vill att din apparat ska klara alla marknadens modeller av USB-tangentbord?
Jag borde aldrig mer gå in på det här forumet, för jag blir bara arg så fort jag läser något här.
*Ett lovande lösningsförslag kommer i första svaret.
*Trådskaparen kommenterar inte lösningsförslaget
*Två nya deltagare i tråden resonerar en stund, som om de inte läst första svaret, och kommer fram till samma sak som första svaret.
*Trådskaparen fortsätter att inte kommentera lösningsförslaget.
TomasL skrev:bearing skrev:MicroC PS/2-bibliotek är länkat några inlägg upp. PS/2 använder pull-up till 5V på båda signalerna, medan USB 1k5 till 3.3V på ena. Antagligen känner tangentbordet av hur det ska kommunicera genom den skillnaden.
Det är nog väldigt modell/tillverkarberoende, då det inte finns någon standard.
Man kan inte ens lita på att adaptrar från samma tillverkare men olika modeller är kompatibla med varandra.
Möjligtvis, men om du inte har något belägg för detta utgår jag ifrån att du hittat på det.