Jag började med att ladda hem senaste versionen av programvaran från http://www.poscope.com/PoKeys55
Fick avinstallera den gamla versionen innan den nya blev rätt installerad. Det skall installeras en pokey.dll i mach3-biblioteket automatiskt, och det gjorde det inte utan avinstallation.
Har sedan lekt lite med inställningarna i gränssnittet från Mach3 och det riktigt smidigt. Här är några bilder på hur man gör inställningarna.
Första bilden är hur man mappar de olika pinnarna på Pokeys till antingen LED, Button eller IO i Mach 3. Allt från standard Mach 3 verkar finnas att välja från i dropdownlistor.
Andra bilden visar hur man kan knyta analoga ingångar till DRO i Mach 3. På varje ingång kan man sätta en faktor för att skala upp det uppmätta anaolog värdet så att man får ett lämpligt värde i sin DRO.
På sista bilden ser man hur man kan knyta en MPG till valfri DRO i Mach3. Här har jag valt MPG1. Med den vald så funkar det rätt av. Det enda som jag inte har fått till och som har mindre betydelse är att det går åt fyra snäpp på ratten för att få en puls. Vet inte om det är standard eller ej med ett sådant beteende men det går ju "fyra steg på en cykel" när man har "quadrature output".
Nästa steg blir att testa lite med en LCD.
--Per