Postprocessor Catia V5
Postprocessor Catia V5
Någon som har en bra fungerande postprocessor till catia V5 passande Mach3
- Krille Krokodil
Re: Postprocessor Catia V5
Välj,
IMS
post processor: Haas.lib
Controller emulator: cardemo_fidia.ce
post processor words table: PPTableSample.pptable
Funkar bra för mig med tre axlar. Men ändra enheten manuellt i koden från inch till mm.
IMS
post processor: Haas.lib
Controller emulator: cardemo_fidia.ce
post processor words table: PPTableSample.pptable
Funkar bra för mig med tre axlar. Men ändra enheten manuellt i koden från inch till mm.
Behöver hjälp med postprocessor osv för catia V5, har försökt få ut en APT från Catia och konvertera till nc-fil med winpost men det blir ingen kod genererad.
Säkert ett enkelt fel iochmed att jag inte har en aning om hur det borde fungera, det här är mitt första försök att få ut nåt.
Stort tacksam för lite hjälp! bifogar text/APT-filen jag fått ut från Catia.. om nån har lite tips blir jag toppenglad

Säkert ett enkelt fel iochmed att jag inte har en aning om hur det borde fungera, det här är mitt första försök att få ut nåt.
Stort tacksam för lite hjälp! bifogar text/APT-filen jag fått ut från Catia.. om nån har lite tips blir jag toppenglad

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Besvarar mig själv, hittade till slut alla inställningar i Catia för att få till det enligt "fräs" beskrivning. Ska ladda över det till Mach3 ikväll så får vi se.
Catia är helt klart opraktiskt om man ska göra enkla saker, en miljon inställningar på tusen olika ställen och det hjälper inte att man inte kan machining-modulen
Catia är helt klart opraktiskt om man ska göra enkla saker, en miljon inställningar på tusen olika ställen och det hjälper inte att man inte kan machining-modulen

- Krille Krokodil
Komplext med hög inläringströskel men mycket trevligt och effektivt verktyg när man kan det bra, tyvärr jobbar jag inte längre i det.