En lite fråga till någon kunnig. Eller flera frågor förresten...
Först, vad är det för något? Jag förstår att det används för digitaltv. Men vad är dess funktion? Kodning?
Kan man inte få datorn att agera som en sådan modul, eller mpste man köpa en sådan liten pryl?
Jag har leta på nätet och det ser ut som om det är en lite platt historia som man sedan stoppar in ett kort i. Kan det stämma??
Anledningen är att jag köpte ett digital tvkort till fatorn för länge sedan. Jag får in alla fria kanaler utan problem. OCH ljudet på vissa andra som inte är gratis. Jag tycker att får man in ljudet så borde det väl gå att få till bild? Eller??
/P-P
CA-modul
Skilj på kodsystem och nycklar. Kodsystemen är "knäckta" i den form att dessa går att emulera (finns flera exempel till Dreambox, som även funkar under i386 också).
Däremot har ingen "knäckt" något iform av att kunna räkna ut nycklar, eller ens fått ut nycklarna ur korten (i dagens gällande system).
Kort sagt: Du behöver inte nödvändigtvis en CA-modul för att klara ett visst kodsystem.
Mvh
speakman
Däremot har ingen "knäckt" något iform av att kunna räkna ut nycklar, eller ens fått ut nycklarna ur korten (i dagens gällande system).
Kort sagt: Du behöver inte nödvändigtvis en CA-modul för att klara ett visst kodsystem.

Mvh
speakman
De flesta skrivna för Dreambox finns även kompilerade för i386. Kolla www.digitalsat.se och under Download för EMU's.
Mvh
speakman
Mvh
speakman