MEN då kommer nästa fråga vad händer om man trycker knapparna åt andra hållet? Jag får det till att det kommer inte hända ett dugg? hur kommer det sig att switcharna är kopplade som dom är till relä RE21 vid tryck åt ena hållet? Jag hade kunna gått med på att relä RE21 skulle bryta om man tryckte dom åt ena hållet men saknas ju ledare i knappen eller är det helt enkelt fel ritat eller jag som inte fattar?
Varför går det en ledare som grenar sig mellan port 1 på switch SW907 utgång 2 på RE22 och ventil MA908? då går det ju ström till ventilen utan att det går igenom reläerna ändå ju? eller vad missar jag?
Btw så är då denna kretsen till redskapslåsningen på en grävmaskin, ventilen byter då håll vilket gör att det öppnar låset när man sen släpper knapparna går ventilen automatiskt över till att låsa igen om jag inte har fattat helt galet...
Mycket tacksam om det finns någon som förstår sig på detta kan förklara annars måste jag gå å fundera på detta framöver
Förövrigt är jag helt oinsatt i sådant här bara av ren nyfiken het jag vill veta hur det funkar...
Mvh Stefan