Drivrem, udda mått
- Retroperra
- Kontakt:
Drivrem, udda mått
Jag söker en drivrem 3/8 tum bred 61 tum lång. Lite avrundat blir det 9.5mm x 1550mm.
Det är drivremmen till en snöslunga, gammal sådan, för att inte säga direkt antik.
Mina vanliga källorna hade inte den - vad jag kunde se allafall - lite för lång för den rätt smala bredden verkar det som.
Råkar någon sitta på en bra leverantör är jag tacksam för tips.
//P
Det är drivremmen till en snöslunga, gammal sådan, för att inte säga direkt antik.
Mina vanliga källorna hade inte den - vad jag kunde se allafall - lite för lång för den rätt smala bredden verkar det som.
Råkar någon sitta på en bra leverantör är jag tacksam för tips.
//P
Re: Drivrem, udda mått
Det låter som om det kan vara en vanlig kilrem, kolla på Tegelvägen 17 i Sundsvall, de borde ha hemma eller kan i alla fall skaffa. 

Det låter som en Z-profil. Det bör de flesta kunna skaffa fram, hittade i en prislista från hydroscand för 138:-, visserligen från 2002 men ändå...
Jag använder bara powertwist. finns på metervara dom vanliga bredderna. RS components har bra pris, det brukar bli samma eller oftast lägre än hos lokala gräsklipparnasaren. Dessutom håller dom längre.
- Retroperra
- Kontakt:
Tack alla - perfekt med butiken på Tegelvägen, bara nåt kvarter från jobbet.
Svetsar man ihop rätt längd från rem som man köper på metervara?
Stryk ovan, nu ser jag hur powertwist är uppbyggda. Då kollar jag på det också.
//P
Svetsar man ihop rätt längd från rem som man köper på metervara?
Stryk ovan, nu ser jag hur powertwist är uppbyggda. Då kollar jag på det också.
//P
Powertwist är praktisk men kan inte överföra lika mycket effekt som en vanlig kilrem så det beror lite på applikationen om det funkar. Finns en z-rem som är 1550mm i alla fall.
Jasså? Enligt tillverkaren så klarar powertwist samma power rating som vanliga remmar medan nutlink och supertlink ska klara ännu mer. Jag har bara använt dom hemmavid för kompressorer och snöslungor osv men ännu inte slitit ut någon rem.