Sitter på jobbet och gör en mapp struktur för bild hantering som olika monteringsstationer ska kunna använda.
Mappar:
MEK= Bilder som visar montering av mekaniska saker som hydraulik, större plåtdetaljer.
EL= Bilder på Elskåp, kabelvägar osv.
Mapp tre ska kunna förklara bägge. Exempel en Solenoid som drar en mekanisk hydraulventil eller en Proportionalventil. Har döpt den nu till MEK & EL men borde jag inte kunna döpa den till Mekatronik?
Mvh Terho.
Hjälp med förslag på förklaring.
Re: Hjälp med förslag på förklaring.
Helt oavsett vad det innehåller så är det användarna som är intressantast.
Ver användarna vad "mekatronik" betyder?
Ett annat sätt är att organisera det efter produkter eller produktfamiljer.
Eller olika order/projekt. Eller marknader. Eller vad som nu är rellevant
för slutanvändarna.
Fullständigt omöjligt att svara på detta utan en ordentligt insyn i den
verksamhet där dessa "mappar" ska användas. Det låter som ditt jobb...
Ver användarna vad "mekatronik" betyder?
Ett annat sätt är att organisera det efter produkter eller produktfamiljer.
Eller olika order/projekt. Eller marknader. Eller vad som nu är rellevant
för slutanvändarna.
Fullständigt omöjligt att svara på detta utan en ordentligt insyn i den
verksamhet där dessa "mappar" ska användas. Det låter som ditt jobb...
Om det bara är mapppar för ingternt bruk skulle dom i princip kunna heta äpple, päron och banan bara användarna blir upplysta om vad som är vad. Är dom van vid att ni kallar det MEK och EL kan du ju introducera mappen MEL för mekanik+el 
Spontant:
Mek
EL
Blandat
Då har man automatiskt ett självklart ställe att dumpa bilder av tveksam natur. Är mapparna för hårt specade så blir det alltid bilder över som inte verkar passa någonstans.
Mek
EL
Blandat
Då har man automatiskt ett självklart ställe att dumpa bilder av tveksam natur. Är mapparna för hårt specade så blir det alltid bilder över som inte verkar passa någonstans.
Håller med Gimbal i det hela - förutom namnen:
Mek
El
Resten
Mek
El
Resten
- SeniorLemuren
Jag gjorde något liknande för ett antal år sedan. Min lösning var att använda mig av "hotspots" dvs. klickade man på en komponent i den sammansatta bilden av en maskin eller process så visades informationen om just den komponenten. På det viset behövs ingen mapp 3. Hotspottar i bilderna i mapp 1 och 2 länkar till detaljinformationen.
Edit: Även detaljinformationen kan ju innehålla hotspottar till ytterligare information.
Edit: Även detaljinformationen kan ju innehålla hotspottar till ytterligare information.