Programmeraren vill inte hitta picen.
sodja:
Tänkte du förstod ändå...
Men föröker jag istället programmera ser felmeddelandet ut så här:
Programming Target...
ICDWarn0052: MPLAB ICD 2 cannot validate a target device. Please make sure that the target device is connected and properly powered. Select "OK" to continue, or "CANCEL" to abort the operation
...Validating configuration fields
...Erasing Part
...Programming Program Memory (0x0 - 0x1F)
Verifying...
ICDWarn0052: MPLAB ICD 2 cannot validate a target device. Please make sure that the target device is connected and properly powered. Select "OK" to continue, or "CANCEL" to abort the operation
...Program Memory
ICD0161: Verify failed (MemType = Program, Address = 0x0, Expected Val = 0x2801, Val Read = 0x0)
ICD0275: Programming failed.
MPLAB ICD 2 Ready
Grip:
Har valt rätt PIC i MPLAB och det bara måste vara rätt inkopplat. Vit tråd är MCLR (pinne 1) va? (om du kör med den ICSP-kabeln som följde med...) Men jag har testat med brun som MCLR (1) också...samma fel.
/Klas
Tänkte du förstod ändå...
Men föröker jag istället programmera ser felmeddelandet ut så här:
Programming Target...
...Validating configuration fields
...Erasing Part
...Programming Program Memory (0x0 - 0x1F)
Verifying...
...Program Memory
ICD0161: Verify failed (MemType = Program, Address = 0x0, Expected Val = 0x2801, Val Read = 0x0)
ICD0275: Programming failed.
MPLAB ICD 2 Ready
Grip:
Har valt rätt PIC i MPLAB och det bara måste vara rätt inkopplat. Vit tråd är MCLR (pinne 1) va? (om du kör med den ICSP-kabeln som följde med...) Men jag har testat med brun som MCLR (1) också...samma fel.
/Klas
Så långt så rätt, nästan.
Den du kallar programmerare, har jag fått reda på att den används endast till att programmera om själva picen som sitter på kortet, dvs inte för din pic.
Du använder dvs bara den du kallar debugger.
Har du använt den andre kan det jhu kanske ha hänt nått med kortet.
Kolla i forumet på http://www.sparkfun.com/
de är återförsäljare till olimex och brukar ha bra support på sakerna..
Den du kallar programmerare, har jag fått reda på att den används endast till att programmera om själva picen som sitter på kortet, dvs inte för din pic.
Du använder dvs bara den du kallar debugger.
Har du använt den andre kan det jhu kanske ha hänt nått med kortet.
Kolla i forumet på http://www.sparkfun.com/
de är återförsäljare till olimex och brukar ha bra support på sakerna..