Ingen aning om jag lagt tråden rätt, flytta den gärna om jag är fel ute!

Har ett litet system hemma som jag har haft lite bekymmer med. Vill ha en enkel och relativt säker lösning, så jag slipper massa jobb igen.
Funktionerna jag är ute efter är:
Tryckgivare (luft) som bryter en fas (230VAC) när trycket skjunker under 0,35bar (ej absolut tryck).
En nivågivare som ger +24VDC till en solenoid vid nivå under 250mm och som slutar ge +24VDC när den når 500mm. Alltså +24VDC när den går från 250-500mm, men inte när den går från 500-250mm. Vill inte att ventilen ska behöva öppna och stänga som en galning nämligen.
Min första tanke var att få tag i både tryck- & nivågivare med 4-20mA utgång, köra dom till nån form av styrning (PLC?) och sen köra reläutgång till min solenoid. Vet dock inte hur reläutgångarna gillar att jobba med 230VAC (7A), kanske måste köra 24VDC för att styra en kontaktor istället?
Ni som vet lite har säkert någon smidigare och bättre lösning på detta, så jag är öppen för alla idéer. Det med nivågivarens lägen är inte skrivet i sten, kan egentligen köra med en vanlig NC/NO-givare för det. Lufttrycksdelen är dock ganska viktigt att den gör som i min förklaring.
Och det får ju gärna vara både driftsäkert och billigt...

Med vänlig hälsning,
Ludde