Ska uppgraderas till 300Ω bandkabel istället för coax framöver, förhoppningsvis kan den få fungera hyggligt över alla HF-band tillsammans med en tuner.
Byggd på 1,5mm² FK, plastglas, ett par repstumpar och lite olika beslag från biltema, samt annat smått som fanns hemma.
Hela bygget: Infästning i mataränden, tillsammans med en väldigt simpel strömbalun (inte en aning om den hjälper eller ej, känns bättre i alla fall
 ):
Fäste i andra änden, ena öglan på repet är justerbar så att jag kan sträcka eller slappa kabeln som jag vill.
 ):
Fäste i andra änden, ena öglan på repet är justerbar så att jag kan sträcka eller slappa kabeln som jag vill.Även fästet av kabeln i plastbiten är rätt smidigt. Släpper jag på repet kan jag utan problem justera längden där fästet sitter också, så att jag kan korta ner antennen litet sen. Och hörnet: För övrigt, tanken är att den ska gå att ta ner ganska enkelt, sambon är måttligt förtjust i den.

Synd bara att Schenker är långsamma, får inte hem min rigg förrän tidigast måndag så jag kan inte använda den nu.

(inte meningen att skriva en hel artikel
 (inte meningen att skriva en hel artikel  ) Meddela hur det fungerar!
) Meddela hur det fungerar!