Velleman K8200 3D-skrivare, erfarenhet?
-
Velleman K8200 3D-skrivare, erfarenhet?
Tjena! Går nu i starka funderingar om att köpa Vellemans 3d-skrivare; K8200. Efter att ha läst en byggtråd här på forumet samt diverse andra recensioner blir jag dock lite tveksam. Det verkar vara en hel del problem, både vad det gäller delar, inställningar m.m. Tycks som många får kompletteringsbeställa vissa delar då slädar inte glidit bra, fel dimensioner på hål o.s.v. Men det är ju relativt billig jämfört med vad övriga marknaden har att ge. Så ni som har erfarenhet av just denna modell här på forumet, vad säger ni? Är det värt ett köp? Hur avancerat/tidskrävande är själva bygget? Tack.
Senast redigerad av blueint 10 januari 2014, 23:52:51, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: var: Velleman K8200
Anledning: var: Velleman K8200
Re: Velleman K8200 3D-skrivare, erfarenhet?
Inte för att det är så mycket input kanske utan mer en spontan fundering ...
Men jag var väldigt sugen på K8200 sen kom jag fram till ungefär samma som dig och stötte på Mendel90 istället.
Den verkar mer komplett/genomtänkt dock cirka en tusing dyrare men kanske värt det om den är bättre.
Men jag var väldigt sugen på K8200 sen kom jag fram till ungefär samma som dig och stötte på Mendel90 istället.
Den verkar mer komplett/genomtänkt dock cirka en tusing dyrare men kanske värt det om den är bättre.
-
Re: Velleman K8200 3D-skrivare, erfarenhet?
Hmm, den visste jag inte om. Tack, ska ta och titta på den imorgon.