Har någon erfarenhet av cnc maskiner från detta företag?
http://GoCNC.de
Cnc från Tyskland
Cnc från Tyskland
Senast redigerad av ElKrille 1 januari 2014, 13:08:12, redigerad totalt 2 gånger.
Re: Cnc från Tyskland
Ser bra ut om man vill ha den till torrkörning, men ska man fräsa annat än frigolit vete tusan...
Endast plåt i portalen och inga tydliga förstyvningar, kanterna är visserligen vikta men jag såg inte så bra om det var riktigt fäst vid bommen? En mycket billig och enkel konstruktion som borde vara ganska simpel att bara kopiera hemma i garaget.

Portalen skakar ju bara de gör en snabb sidoförflyttning. Så stabila verkar de inte vara. Men det beror ju på vad man ska ha dem till.
Ställa ner accelerationen på den och sen möjligt vis sätta ett 3D printer huvud på eller en laser.
Skulle nog hellre köra på en Chines 6040 fräs då, köpte min från Storbritanien och har inte haft mycket strul med den.
Skulle nog hellre köra på en Chines 6040 fräs då, köpte min från Storbritanien och har inte haft mycket strul med den.
-
Säger också köp en kinsare. Har också en 6040. Bytt drivare bara och har kört den åtskilliga timmar så långt. Funkar riktigt bra.