Jag kör med 480 steg/mm och 1 på multipliern i slic3r. Jag antog att det inte var topparna på kugghjulet i extrudern som bestämde antal steg/mm, utan dalarnas djup emellan topparna. Mitt extruderkugghjul har 0.5 mm djupa dalar och den inre diametern blir alltså 11 mm istället för 12 mm. Räknar man sedan enligt: steg/mm = 1/(pi * inre_diam_kugg)*5.18*3200, blir det med insatta värden 479.9 steg/mm. (5.18 är utväxlingen på stegmotorväxellådan och motorn gör 3200 steg/varv med microsteg) Med 480 steg/mm i configen mäter jag exakt 10 mm filament, efter att ha mattat ut samma mängd via repetier-host.Shunt skrev:Hur ser din Configuration.h ut nu? Jag saknar väl de 10% sista innan jag får min autoprobe att fungera.hawkan skrev: Autolevellingen funkar som sagt, vad gott att slippa rikta in bädden nån mer gång. Satt timmar med endstoppen igår natt - aldrig mer."
Håller med, hårspray funkar bra. Men jag ska nog använda en normal nästa gång, Ultra Strong Hold var lite för bra.
Jag håller just nu också på att prova med olika utmatningshastigheter, kör 460 i firware och går neråt från 1.2 till 1 i multiplier i Slicer. Men då blir första 3 loopsen genomskinliga, sen ser själva utskriften ok ut, men... den släpar spetsen av hotend i plasten efter ett par lager så det slutar se snyggt ut. Skrivet ut en kub, och ytterlagret ser bra ut både i 0.2, 0.3 och 0.4mm lagerhöjd. Det är vid infill som den börjar dra runt spetsen i plasten.
Så antingen har jag fortfarande inte hittat de rätta siffrorna riktigt, eller så lyfter den för lite mellan varje lager.
Ser fram emot bild.
Ni som kör med 460 steg/mm har kanske något grundare dalar på era kugghjul?
Angående lutningen på sidorna av din kalibreringslåda, så fick jag samma resultat innan jag monterade en svalkande fläkt nära hot-enden.
EDIT: Förklarande text i parentes.