Jag har tänkt mycket hur man skulle kunna lösa detta. Till att börja med så behöver jag själva tid visningen. Den gör man i en matris osv. Knappar som man ställer in tiden med men även knapp för att den ska tala. Senare kommer vi till själva minneskortet. I den är det tänk att man ska lagra vanliga wav filer då de inte kommer vara så stora i fil och så kan man använda en bra DA direkt. Det är tänkt att denna ska gå på en nät adapter eftersom den skulle dra så mycket ström att batterier inte är något att tänka på.
Komponent typen är tänkt SMD för att inte göra den allt för stor men inget problem att blanda alls.
Detta drömde jag en natt:

Nu behöver jag all hjälp jag kan få av er.
Vilken uC ska jag använda?
Vilken duglig DA för att få ett acceptabelt ljud ur den?
Förmodligen kommer jag använda någon förstärkning till högtalare... en bra lösning för det?
Jag kommer att arbeta med detta varje dag i ca 3 månader. Så jag har skapligt med tid. Priser osv på komponenter är inget problem då jag sponsras av SANDVIK AB, Alderholmensmekaniska AB samt synskadades riksförbund.
Behöver komma igång med detta så fort som möjligt och jag kan inte beskriva hur stort tack jag ger er för hjälpen. Alla idéer uppskattas och hur man skulle kunna göra det bättre, enklare osv.