Ytterligare ett par timmars testande och det börjar närma sig. Även om det är 2 steg framåt och 3 tillbaka oftast.
Jag måste ändra DEFAULT_AXIS_STEPS_PER_UNIT för extrudern. Även om 460 betyder att den matar korrekt antal mm så räcker det inte vid utskrift. Det kommer för lite plast. Är uppe på 560 nu och det börjar se bättre ut men måste nog öka lite mer. Testade även med värdet som var satt som default (760*1.1) men då kom det så mycket plast att spetsen på hotend började smeta ut lagren.
Har även fått det att kompilera med ENABLE_AUTO_BED_LEVELING, fick kommentera bort DISABLE_MIN_ENDSTOPS. Trimmat in de värden som har med probing att göra, men kör jag G29 så kör den ner Z och lämnar X och Y vid hemmaläget, vilket knappast är korrekt. Däremot känner den av proben, så det närmar sig.
Vid 210 grader så får jag plasten att fästa på glaset hyfsat bra. Oftast.

Testade även torka av glaset med T-Röd och det blev då inte sämre av det. Ska testa hårspray vid tillfälle.
Sen sitter nog en del av mina problem i inställningarna i Slic3r. Följde nån guide som bara gjorde det sämre, så ska återgå till default för det mesta få se. Har ni några bra värden där att tipsa om?
Modifierade mina DELTA-värden också, och tror jag börjar närma mig nu.
Om nån har en bra fungerande Configuration.h så får ni gärna dela med er.