Edit: ebay och atmega8 ja.
Senaste kretskortet
Re: Senaste kretskortet
Jämfört med en C64 har kortet totalt säkert minst 100ggr mer beräkningskraft
SO20 är bara en buffer (741), gör pulserna till 5V från processorns 3.3V.
Nu har äntligen mina kort kommit, i morse var statusen på Seeedstudio fortfarande (PCB process) men Fedex kom ändå och lämnade mig ett litet paket.

mina fyralagers kort, så små o söta

mina fyralagers kort, så små o söta

M.t.p hålen gissar jag att chipen (för motorstyrning?) har powerpad och undrar i så fall hur/vad du sedan kör med från undersidan för att fixa kylningen?
Ööö va nee de e för luftning 
koppar rakt igenom till lådan som korten sitter i, och lådan är i aluminium.
Så de borde funka
koppar rakt igenom till lådan som korten sitter i, och lådan är i aluminium.
Så de borde funka
Aha, trodde du kanske hittat på en patentare för att kunna handlöda powerpad vilket ju lär vara rätt knivigt.
Fast dessvärre är nog lizerdboy lite sen i sådant fall 
http://www.schmartboard.com/index.asp?p ... csp&id=484
Har inte själv provat, men det där borde väl vara en schysst lösning för att handläda powerpads?
http://www.schmartboard.com/index.asp?p ... csp&id=484
Har inte själv provat, men det där borde väl vara en schysst lösning för att handläda powerpads?
Jag brukar göra så på de flesta med powerpad så man enkelt kan löda utan att behöva köra ugn.
mycket enklare och så får man en god metallkärna som man kan löda på en kylare på.
mycket enklare och så får man en god metallkärna som man kan löda på en kylare på.
Ah, då vet man.. Då är det något att tänka på när man designar egna kort framöver
Tack för det! 
-
ElectricNooB
-
victor_passe
22st sådana här:
Ett visitkort med mikrousb kontakt.
Den har 3 touch knappar och emulerar ett tangentbord: Man kan spela quiz eller 4 i rad och den kan öppna min (framtida, köpt men inte uppe) websida eller dra iväg ett mail till mig.
Det är 0.6mm pcb, mikrousb kontakten är sisådär, inte nöjd men jag visste att det var en chansning, inte sett någon göra samma typ av kontakt förut.
Processorn är en pic16f1455, det är bara den, 10k pullup och en 100nf konding på kortet.
Toch kommer via ADC pinnar och via det libet jag skrev en separat tråd om.
Den har 3 touch knappar och emulerar ett tangentbord: Man kan spela quiz eller 4 i rad och den kan öppna min (framtida, köpt men inte uppe) websida eller dra iväg ett mail till mig.
Det är 0.6mm pcb, mikrousb kontakten är sisådär, inte nöjd men jag visste att det var en chansning, inte sett någon göra samma typ av kontakt förut.
Processorn är en pic16f1455, det är bara den, 10k pullup och en 100nf konding på kortet.
Toch kommer via ADC pinnar och via det libet jag skrev en separat tråd om.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Victor: Det där var riktigt kul. Helt klart ett visitkort man kommer ihåg. 
EDIT: Varför valde du just "caps" och "numlock" till quizet?
EDIT: Varför valde du just "caps" och "numlock" till quizet?
-
victor_passe
eftersom de 3 knappara på kortet används till quizet så kan jag itne använda dem, de andra inputsen till kortet är capslock-lampan, scrolllampan och numlock lampan.
scrolllock har inte alla tangentbord men caps och numlock brukar finnas.
Så när du trycker på capslock på ditt vanliga tangentbord så skickas en signal till alla tangentbord att tända/släcka capslock lampan.
Mitt kort detekterar den signalen och tycker själv på capslock för att få tillbaka capslock till det tidgare statet och sedan signalerar i koden att någon har tryckt på caps.
"Konstuerar allt" komemr från att jag först hade "konstruerar:" och en lista med saker som jag är extra duktig på, men listan blev för lång så jag slängde in "allt". Det är humoristiskt menat, givetvis kan jag inte konstruera allt. Man ska väll skryta lite på sitt visitkort sedan också.
När man trycker på t.ex. Spela Quiz så "trycker" den på windows+r, skriver notepad, trycker på enter, trycker på windows+uppåtpil och börjar skriva text.
Första frågan ser ut såhär: Man får 30 sekunder så att den timar ut och inte fastnar.
En fråga ser t.ex. ut såhär: Svaret är "Alla" och man kan inte välja "Alla" så man får alltid fel.
scrolllock har inte alla tangentbord men caps och numlock brukar finnas.
Så när du trycker på capslock på ditt vanliga tangentbord så skickas en signal till alla tangentbord att tända/släcka capslock lampan.
Mitt kort detekterar den signalen och tycker själv på capslock för att få tillbaka capslock till det tidgare statet och sedan signalerar i koden att någon har tryckt på caps.
"Konstuerar allt" komemr från att jag först hade "konstruerar:" och en lista med saker som jag är extra duktig på, men listan blev för lång så jag slängde in "allt". Det är humoristiskt menat, givetvis kan jag inte konstruera allt. Man ska väll skryta lite på sitt visitkort sedan också.
När man trycker på t.ex. Spela Quiz så "trycker" den på windows+r, skriver notepad, trycker på enter, trycker på windows+uppåtpil och börjar skriva text.
Första frågan ser ut såhär: Man får 30 sekunder så att den timar ut och inte fastnar.
En fråga ser t.ex. ut såhär: Svaret är "Alla" och man kan inte välja "Alla" så man får alltid fel.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Kan rätt svar verkligen vara "alla"? Det är ju rimligtvis något som kommer först även om du gillar alla skarpt... Om du bara fick välja en, vilken skulle du välja?