Jag har hittat flera fordonsmonterade TFT-skärmar som verkar ha en samma kontakt. I en del fall benämns det som "Heavy duty VGA". Kan detta vara ngn form av standard? Någon som vet något?
Det ser ut som en liten MicroRibbon-kontakt liknande dom som var/är till Centronics. Just eftersom flera skärmar verkar ha samma kontakt gör ju att man skulle kunna tro att det är ngn form av standard, antingen formellt eller bara ngt som blivit mellan ett antal tillverkare.
Heavy duty VGA-kontakt?
Heavy duty VGA-kontakt?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Heavy dyty VGA-kontakt?
Ja, det ser ju faktiskt ut som en sådan. Det är 20-polig kontakt. Inget jag någonsin hört talas om. Fast vad jag kan googla fram så verkar det ju vara en föregångare till DVI-D. Frågan är ju då varför det står VGA vid kontakten? Den kontakten ska ju tydligen bara innehålla digitala signaler vad jag förstår...
Re: Heavy duty VGA-kontakt?
Precis. Kan ju vara slarv bara. Att man betraktar VGA som ngn form av allmän videoingång bara och sätter den beteckningen. Men det skulle ju isåfall lova bra om det är en DVI-kompatibel signal. Då kanske den rentav skulle vara kompatibel även med HDMI-utgången på RPi. Att DFP är uppåtkompatibel med DVI-D som i sin tur är uppåtkomatibel med HDMI, behöver ju inte nödvändigtvis betyda att det fungerar direkt från DFP->HDMI. Men det finns ju en chans iaf... 
Re: Sv: Heavy duty VGA-kontakt?
Tja, skulle tro att det är samma interface som här: http://www.mp3car.com/lcd-display/54758 ... -data.html
Hittade länken precis, din skärm och den andra jag hade till salu kom ju från samma ställe, så chansen är ju stor att det är lika.
Hittade länken precis, din skärm och den andra jag hade till salu kom ju från samma ställe, så chansen är ju stor att det är lika.
Re: Heavy duty VGA-kontakt?
Det verkar ju på något sätt mer sannolikt än en digital signal. Både för beteckningen och med tanke på tidsperioden. Det är väl säkert ett tag sedan dessa skärmar var nya och tidsmässigt känns det mera rätt med VGA-signaler.