Hmm, jag har visserligen inte sökt så mycket än, men jag hittar inte att just Outlandern har denna kabel.Krille Krokodil skrev:Snabb googling så får jag det till att den skall kunna laddas med DC också, case solved, en enkel 3-fas likriktare och rätt anslutning så är saken biff. Därav den tjocka kabeln, det är likriktad 230V 3-fas som kan ge 75A DC som man snabbladdar med.
http://en.wikipedia.org/wiki/CHAdeMO
Det verkar vara den märkliga korsningen Mitsubisht iMiEV som har denna kabel.
Det som är bra med Outlandern är att det är en "riktig" bil och inte nån äggskalsinklädd elcykel vid namn GreenMaskrosPower eller liknande.

Outlandern verkar dock ha två elanslutningar innanför laddluckan så det kan dock vara så att det går att ladda med DC.
Likriktar man 230 V hamnar man väl på ca 325 volt. Man kan väl parallellkoppla tre sådana kopplingar, en för varje fas.
Ren spekulation dock, jag får ta reda på mer fakta om bilen.
Det är dock intressant att rent allmänt kunna plocka ut 1-fas 230V via en apparat som jämt fördelar belastningen på 3-fas 400 V.
Men det blir väl antagligen 3-fas -> likriktning -> inverter -> 1-fas.