Arduino Yun
Arduino Yun
Nån som provat den här mixen av Arduino Leonardo och Linux?
Spännande hybrid, en Leonardo i botten, men med en Linuxkompis som kan sköta en USB host, filsystem, Ethernet och WiFi. Motsvarande (?) mojäng uppbyggd av lösa delar (Leonardo, hallonpaj och WiFidongel) kommer att kosta ungefär lika mycket, men blir inte lika smidigt plus att man får lösa interprocessorkommunikationen själv med hemkokade protokoll.
Den verkar vara slut i webbutikerna nu, men nån gång kommer det väl in nya, och då ska jag nog skaffa en för att testa hur det känns.
Spännande hybrid, en Leonardo i botten, men med en Linuxkompis som kan sköta en USB host, filsystem, Ethernet och WiFi. Motsvarande (?) mojäng uppbyggd av lösa delar (Leonardo, hallonpaj och WiFidongel) kommer att kosta ungefär lika mycket, men blir inte lika smidigt plus att man får lösa interprocessorkommunikationen själv med hemkokade protokoll.
Den verkar vara slut i webbutikerna nu, men nån gång kommer det väl in nya, och då ska jag nog skaffa en för att testa hur det känns.
Re: Arduino Yun
Jaha? Ok, visst, ifall nån nu missat att samtliga officiella Arduinohårdvaror, utvecklingsmiljön, exempelkoder, diskussionsforum etc finns på ardunio.cc...
> Jaha?
Det tar oerhört mindre tid för en att lägga till länken
än för 100 andra att leta upp den. Det var bara det...
Det tar oerhört mindre tid för en att lägga till länken
än för 100 andra att leta upp den. Det var bara det...
Tack, Janne! Håller faktiskt med där. Är man bara lite nyfiken, så drar man sig för att verkligen leta upp något istället för att bara klicka på en länk och sedan gå tillbaka när man tittat. Från TS sida av saken så är det väl bra om flera blir nyfikna och någon kanske sedan kan bidra med något tillbaka till dig.
Jo, jag.Wedge skrev:Jaha? Ok, visst, ifall nån nu missat att samtliga officiella Arduinohårdvaror, utvecklingsmiljön, exempelkoder, diskussionsforum etc finns på ardunio.cc...
Ägnar normalt ingen tid åt att läsa om Arduino. Men det var ju kul med en länk så man kunde se lite av vad den hade för "features".

Jo, förvisso sant.vfr skrev:Från TS sida av saken så är det väl bra om flera blir nyfikna och någon kanske sedan kan bidra med något tillbaka till dig.
Mitt syfte med tråden var egentligen att pejla läget lite, se vilken spridning Yun har hunnit få, höra vad folk redan använder den till etc. Det verkar inte ha lossnat riktigt för Yun, vare sig här i forumet eller på övriga nätet, men om vi får fler nyfikna ögon på den kanske den lyfter nån gång framöver?
Inte mig emot i så fall, jag donerar gärna tråden till att bli "officiella Yun-tråden" eller nåt sånt om folk vill.