Hej
Jag tänkte se om någon här känner igen 3 st olika stegmotorer jag har ? kan inte hitta data på dom.
motor 1 (har 4st)
märke: Astrosyn
type : 17pm-k303-g3vs
motor 2
märke: ...
STP-42D180
motor 3
märke ...
STP-42D208-09
3 olika stegmotorer
-
-
Re: 3 olika stegmotorer
Har du testat att kontakta Astrosyn angående den första stegmotorn? http://astrosyn.com/page.php?xPage=contact
- Klas-Kenny
Har du testat att googla på beteckningarna?
Jag gjorde det och hittade trådar på andra forum om samma motorer, den första motorn hade någon kontaktat Astrosyn men fick inte ut någon info om motorn då den var specialtillverkad till någon kund.
Och de andra två motorerna fanns det svar om att även de är kundanpassade, och man förmodligen kan glömma att hitta info.
Men ska man inte ha dem till superkritiska grejer behöver man väl egentligen knappast exakt data, det mesta går att testa sig fram till helt dugligt.
Jag gjorde det och hittade trådar på andra forum om samma motorer, den första motorn hade någon kontaktat Astrosyn men fick inte ut någon info om motorn då den var specialtillverkad till någon kund.
Och de andra två motorerna fanns det svar om att även de är kundanpassade, och man förmodligen kan glömma att hitta info.
Men ska man inte ha dem till superkritiska grejer behöver man väl egentligen knappast exakt data, det mesta går att testa sig fram till helt dugligt.
-
Hej Klas-kenny
Jag har googlat och liksom du hittat samma sak. Jag har aldrig pillat med stegmotorer.
Finns det något man kan testa o fåreda på vad det är ?
på motor 2 står det oxå 1.8 grad och 3.9 ohm
motor 3 1.8 grad och 2.2 ohm.
Jag har googlat och liksom du hittat samma sak. Jag har aldrig pillat med stegmotorer.
Finns det något man kan testa o fåreda på vad det är ?
på motor 2 står det oxå 1.8 grad och 3.9 ohm
motor 3 1.8 grad och 2.2 ohm.
Ohm:en anger lindningsmotståndet i motorn och ° anger hur mycket den rör/vrider sig per steg