Problem med Heidenhain TNC150
Re: Problem med Heidenhain TNC150
Långt ifrån någon expert, men det låter ju inte enkelt om alls möjligt
Troligen enklare att jaga fram ett PLC-kort (bör ju räcka med ett på en så enkel maskin, men kolla på maskinen på jobbet). TNC-akuten bör ju kunna fixa fram ett om du inte hittar på annat håll
Troligen enklare att jaga fram ett PLC-kort (bör ju räcka med ett på en så enkel maskin, men kolla på maskinen på jobbet). TNC-akuten bör ju kunna fixa fram ett om du inte hittar på annat håll
Persa är det samma platta som man använder vid iso-prog? Isf har jag en och kan nog lånas ut. Om jag nu inte fattade dig fel dvs.
Nej, det är inte samma platta. Däremot tror jag det kan vara samma typ av platta men då med andra tecken / kommandon på knapparna som används vid PLC-programmering
Såg att http://www.tncakuten.se har ett begagnat PL100B på hemsidan. Men det har du väl troligen sett själv redan
Je persa, sett den. Blygsamma priset 10k.
Blir till att laga det gamla systemet så länge, får jag fortsätta leta en PL 100B.
Eller hitta någon som vill byta Q mot B.
Blir till att laga det gamla systemet så länge, får jag fortsätta leta en PL 100B.
Eller hitta någon som vill byta Q mot B.
Då är dom lite billigare i England
http://www.cnc-shopping.co.uk/heidenhai ... d5bde5068b
Tror det blir svårt hitta billigare med garanti
Synd att du inte fick komplett när du köpte, men det är ju inte lätt veta i förväg allt man behöver
Tveksam om någon vill byta (om dom är medvetna om vad dom behöver), men man vet ju aldrig
http://www.cnc-shopping.co.uk/heidenhai ... d5bde5068b
Tror det blir svårt hitta billigare med garanti
Synd att du inte fick komplett när du köpte, men det är ju inte lätt veta i förväg allt man behöver
Tveksam om någon vill byta (om dom är medvetna om vad dom behöver), men man vet ju aldrig
Har ett nytt system på g, alternativt bara plc delen om det är ett Q system.
Får veta imorrn.
Får veta imorrn.
Kollade du någon gång om det gick att knycka grejerna från 4-e axeln?Sastrom skrev:Blir till att laga det gamla systemet så länge
säter jag har inte testat, men det ska gå. Man kan ju via parameter välja vilka axlar som skall vara aktiva.
Men för min del är det inte något jag vill göra.
Är det någon som vet vad det är som skiljer 155P och 155Q ?
Båda skall andvända pl100B eller pl110B som plc IO kort.
Men för min del är det inte något jag vill göra.
Är det någon som vet vad det är som skiljer 155P och 155Q ?
Båda skall andvända pl100B eller pl110B som plc IO kort.
Nu kan jag svara på frågan angående P och Q
Det är i princip samma system, bara olika "årsmodeller"
Rev1 och 2.
Det är i princip samma system, bara olika "årsmodeller"
Rev1 och 2.