Problem med LED display. Samsung SA300
- ochkl0620
- Kontakt:
Problem med LED display. Samsung SA300
Har ett problem med en display jag containerfyndade för några dagar sedan. Det är en 23" LED display från Samsung modell SA300, det är troligtvis runt 2 år gammal.
Problemet lyder såhär. Jag har ingen original nätdel till den så jag testade först med labagget som är väldigt dåligt glättat.
När jag kopplar in den så lyser den till i någon halv sekund innan den åter igen dör, efter ca 20 sek blinkar sen till igen och så håller det på. Testade då att koppla på 4st 4700uf kondingar på agget och då vart det skillnad, den lös lite över en sekund istället och tiden mellan blinkningarna förkortas avsevärt.
Aja tänkte jag, kopplar den mot ett ATX nätagg och då jävlar! Nu kan den vara igång i typ 5-7 min åt gången och när den dör är det bara stänga av agget o starta igen så funkar den i några minuter till.
Mina tankar går åt kondingarna men jag har inte kunnat byta dessa eftersom jag inte har några SMD elyter hemma. De ser iaf fina ut men skenet kan ju bedra.
Problemet lyder såhär. Jag har ingen original nätdel till den så jag testade först med labagget som är väldigt dåligt glättat.
När jag kopplar in den så lyser den till i någon halv sekund innan den åter igen dör, efter ca 20 sek blinkar sen till igen och så håller det på. Testade då att koppla på 4st 4700uf kondingar på agget och då vart det skillnad, den lös lite över en sekund istället och tiden mellan blinkningarna förkortas avsevärt.
Aja tänkte jag, kopplar den mot ett ATX nätagg och då jävlar! Nu kan den vara igång i typ 5-7 min åt gången och när den dör är det bara stänga av agget o starta igen så funkar den i några minuter till.
Mina tankar går åt kondingarna men jag har inte kunnat byta dessa eftersom jag inte har några SMD elyter hemma. De ser iaf fina ut men skenet kan ju bedra.
- Klas-Kenny
Re: Problem med LED display. Samsung SA300
Är du säker på att det inte är ATX-agget som stänger ner då?
En del blir ju inte helt glada om man inte belastar 5V mm.
En del blir ju inte helt glada om man inte belastar 5V mm.
- ochkl0620
- Kontakt:
Ja tyvärr. Den kan stänga ner och starta till igen innan den dör helt.
- ochkl0620
- Kontakt:
Skumt... Nätagget stängde visst ner... ska testa belasta det lite på 5v
- ochkl0620
- Kontakt:
Kastade på en gammal hdd, får se hur länge den vill vara med nu...
- Klas-Kenny
Antagligen nätdelen till skärmen som kastat in handduken och då slängs såklart hela skärmen! Snacka om resursslöseri! Men bra att du räddade den och en gratis skärm är väl inte fel 

- ochkl0620
- Kontakt:
Ja det verkar så
Jag klagar då inte
Har säkert fyndat saker värda 5K senaste tiden
Haha

Har säkert fyndat saker värda 5K senaste tiden

-
Själv fiskade jag upp en liknande Samsung med externt nätagg, en S22A450 (22tums LED), tillverkad i Februari 2012.
Normalt brukar dom ju ha kassa kondingar och misstänkte att nätdelen kanske var kass på denna, men när jag pluggade i sladden så startade den så snällt så.
Har använt den ett par veckor nu och den har funkat felfritt..

Normalt brukar dom ju ha kassa kondingar och misstänkte att nätdelen kanske var kass på denna, men när jag pluggade i sladden så startade den så snällt så.
Har använt den ett par veckor nu och den har funkat felfritt..