Har fått en gammal Samsung HT-TX500 hembiosystem som har en liten egenhet för sig. När man slagit av den antingen med brytaren på enheten eller fjärren så går den inte att starta igen. Drar man då ur elkontakten och sätter tillbaka den så går det att starta den och den fungerar fint tills man slår av den igen. Vill man då starta den igen så är det elkontakt trixet som gäller.
När jag fick den så hjälpte inte elkontakt trixet heller utan den var tvungen att stå urkopplad minst ett dygn för att fås att starta igen.
Kollade nätdelen och bytte 2 kondingar (från tips på nätet) som såg lite svullna ut tror det var C41 o C42, bägge på 2,2uF 50V.
Övriga kondigar ser vid okulär besiktning ok ut. Efter detta byte så blev den alltså bättre (elkontakt trixet) än förrut, men inte helt ok.
Så nu ställer jag frågan till er här på forumet som naturligtvis har varit ute för detta och hittat lösningen!
Googlar man på modellen så problemet inte ovanligt tydligen men det närmaste en lösning jag hittat är kondingbytet.