cjonash skrev:Finns det inte plats att montera skåpen på höjden? Då skulle du ju kunnat få in två skåp, utan att använda balkongdörrskarmen.
Då skulle man nog tänkt på det innan för skåpen är på en sådan höjd att två skåp ovanpå varandra helt enkelt gör det omöjligt att utan pall få fatt i grejer på översta raden
Annars har jag idag klippt av 5mm från 60st etiketthållare från Raaco (och monterat 20 på skåpet, pilligt så jag kör 20 per dag).
Visade sig nämligen att etiketthållarna inte fungerade!
När jag tog och testade att montera en etiketthållare så visade det sig att etiketthållaren var lika bred som etiketten DVS den stack in under slitsarna som håller etiketten vilket gjorde att den blev så trång att etikettpappret inte fick plats!
Raaco gör toppengrejer men detta suger, hur kan man släppa sån skit?
Möjligtvis skulle det dock fungera bättre om man gjorde iordning hela etikettpaketet (etikett plus hållare) INNAN man klistrar dit den fast så använder inte jag grejerna för jag skriver etiketterna som sista moment, innan dess har jag iordningställt så att etiketter kan få plats och bara är att sätta dit vilket för övrigt också blivit lite av en konst ty den vikta plasten som utgör hållaren den har en aningen högre sida vilket är bra men det gäller att få tag i den sidan när man monterat etiketten dvs man kan inte montera den hur som helst för då får du pilla isär den vikta plasten med typ en mattkniv!
Nu har jag gjort det som så att man bara drar med tummen för att få fatt i ena kanten på hållaren så man kan sticka ner etiketten MEN det gäller att trycka dit etiketthållaren rätt för gör man inte det så biter klistret så hårt att den blir förstörd om man måste flytta den, å andra sidan är detta första gången av 4 skåp som jag använder etiketthållare och jag gör det bara för att skåpet står i draget från balkondörren som kommer öppnas även vid storm när jag matar "mina" fåglar.
Mycket dåligt tänkt här.
Fast min irritation stoppar inte här, mellanväggar är tydligen alltid tejpade i paket om 10 och Raaco bjussar trevligt nog på 10 per skåp men jag tycker nästan det är lite löjligt för vem har nytta av 10 mellanväggar i ens det minsta skåpet om 30 askar?
Fast detta är inte min största irritation, min största irritation är att Raaco använder en så billig och kass tejp så när man försöker separera mellanväggspaketen så spricker tejpen hela tiden och om man är en liten pedant som mig blir man nästan förbannad över att behöva använda naglarna för att i efterhand få bort alla tejprester.
Otroligt B!
Varför inte satsa nån futtig extra krona på en tejp som inte spricker modell Kapton-tejp eller varför inte vanlig maskeringstejp som om den spricker i alla fall gör så att man kan se tejpresterna!
Nej, om dom nu vill ha nåt slag konsensus i 10 mellanväggar per paket för att kunna sälja dom sådana så tycker jag dom borde ändra det till 30st per paket för även om en kund kanske inte vill uppgradera med så många som trettio så kostar dom inget samtidigt som om dom donerade 30st isf 10st till 30-skåp+ så skulle mellanväggarna onekligen blir mer användbara!
MVH/Roger
PS
Funderar på att skriva till Raaco och tipsa dom lite, speciellt tipset med 30 mellanväggar per FE istället för futtiga 10 gör så att mängden tejp nästan minskar med en faktor tre (4 "kortsidor" går i alla fall bort) som dom istället kan satsa på en bättre tejp utan att egentligen förlora en spänn